30 D’OCTUBRE DE 2016

Aquí teniu una altra de les reflexions que vàrem llegir durant la Novena a Sant Fèlix, treta d’escrits d’aquest gran bisbe penedesenc, que va néixer a les Cabanyes l’any 1846, visqué  a Vilafranca del Penedès i morí el 1916, essent bisbe de Vic: JOSEP TORRAS I BAGES.

LA FE

“La fe no és una fantasia, una composició mental, o un estat d’esperit; és una infusió de vida sobrenatural que naturalment per força ha de manifestar-se a l’exterior; ha de transpirar en tots els nostres actes, i, de consegüent, ha de regir la nostra activitat i predominar sobre la naturalesa, a la qual no solament respecta i consagra en tota integritat, sinó que la fecunda, l’eleva, la purifica i la divinitza.

La fe, doncs, és una llei que Déu ha donat a la seva criatura racional. Qui es pensa amb la ciència conquerir la fe s’enganya del tot; la ciència prepara el camí, treu obstacles, demostra que havem de creure; però la infusió de la fe en l’esperit de l’home és una operació divina.

La fe és un fruit de l’Esperit Sant, és una il·luminació que persevera en l’esperit del verdader deixeble de Jesucrist.

La fe l’hem de tenir no sols a l’interior. El pensar, sentir i obrar en conformitat amb ella, és el signe de que n’estem posseïts, de que la fe és el motor de tota la nostra vida”.

+ Josep Torras i Bages

———————————————————————————————————–

1 de novembre: Solemnitat de Tots Sants. L’Església és un organisme terrenal i celestial. Camina com a pelegrina per la terra, però molts dels seus membres, després d’haver finalitzat el seu trajecte en el món, han entrat en la glòria del Pare amb Crist, Cap de l’Església. Cada any el dia 1 de novembre volem celebrar aquesta íntima vinculació existent entre l’Església peregrina en el món i l’Església dels benaurats del cel.

L’horari de Misses serà l’habitual dels diumenges, inclosa la missa vespertina de la vigília. Per això, aquest dilluns no hi haurà missa exequial.

2 de novembre: Commemoració de tots els fidels difunts. Aquest dia recordem tots els fidels difunts, que han mort en el Senyor, que han traspassat el llindar de la mort per endinsar-se en Déu. L’oració pels difunts és una de les obres de misericòrdia sobre les quals el papa ens convida a reflexionar durant aquest Any Jubilar.

Horari de Misses serà habitual dels dies feiners. A les 17.00 farem una Pregària comunitària en la capella del  cementiri municipal.

4 de novembre: primer acte de l’Estada Vocacional. Trobada de treball-reflexió amb joves a les 20.00 h i Pregària a la cripta de Santa Maria a les 21.00 h.

5 de novembre: VII Trobada d’animadors de la Litúrgia. A la Casa de l’Església, de 10 a 1 del migdia. La Parròquia organitza un autocar per a assistir-hi. Inscripcions en el despatx parroquial.

Concert de l’Escolania de Montserrat. El divendres 11 de novembre tindrem novament el goig de tenir entre nosaltres l’Escolania de Montserrat, que ens oferirà un concert a benefici de les obres de restauració de la Basílica de Santa Maria. El donatiu és de 15 euros. Podeu adquirir entrades als establiments de costum, al despatx parroquial i a la sagristia de la Basílica.