6 DE NOVEMBRE DE 2016

Aquí teniu una altra, la darrera, de les reflexions que vàrem llegir durant la Novena a Sant Fèlix, treta d’escrits d’aquest gran bisbe penedesenc, que va néixer a les Cabanyes l’any 1846, visqué  a Vilafranca del Penedès i morí el 1916, essent bisbe de Vic: JOSEP TORRAS I BAGES.

DÉU PARE, AUTOR DEL BÉ

“Tot ens ve de Déu. Però dintre de la misèria pròpia de la criatura que viu de la caritat de Déu, hi ha una cosa que li és més pròpia que les altres, que ix més d’ell mateix, encara que sia mediant la generositat divina, i aquesta cosa és la voluntat.

Per això el culte que oferim a Déu, encara que sia dels seus dons i de les seves dàdives, és meritori i agradable al Senyor, perquè prové de la nostra voluntat; i més que les coses que li oferim, més que els cants de la nostra boca, que la cera que il·lumina l’altar, que l’olorós encens que cremem en son obsequi, que totes les coses materials de què ens servim en el culte com símbols i figures expressives dels nostres afectes i dels nostres desigs, l’etern Senyor de la glòria accepta i rep amb singular goig l’amor del nostre cor i la rectitud de la nostra voluntat.

Ja l’antic profeta deixà escrit: El culte de son cor és el més excels de tots els cultes; i tot culte pren son valor, i és agradable a Déu en quant surt del cor i és l’expressió sincera dels seus sentiments”.

+ Josep Torras i Bages

——————————————————————————————————————-

CONCERT DE L’ESCOLANIA DE MONTSERRAT

Divendres 11 de novembre de 2016, a les 21 h.

a la Basílica de Santa Maria

en commemoració del Centenari de la Residència Inglada Via

a benefici de les obres de restauració de la Basílica

El donatiu és de 15 euros. Podeu adquirir entrades als establiments de costum, al despatx parroquial i a la sagristia de la Basílica.

1ª part : música religiosa / 2ª part : música popular catalana

Curs bíblic: El proper dimarts dia 8 de novembre, a ¾ de 7 de la tarda, a la rectoria. Tema: Ac 8,26-40. Estudi (punts 1-2) El Baptisme d’un etíop (p. 154).

Coordinadora de Catequesi: Es reunirà dimarts dia 8, a les 7 de la tarda, a la rectoria.

Consell pastoral parroquial: La reunió mensual serà dijous, 10 de novembre, a les 9 del vespre, a la rectoria.

Cloenda diocesana de l’Any Sant de la Misericòrdia: Serà el diumenge 13 de novembre, a les 7 de la tarda, amb la celebració de l’Eucaristia, a la Catedral de Sant Feliu de Llobregat. El Sr. Bisbe ens invita a participar-hi “amb el cor agraït i esperançat”.

Cadena de pregària per les vocacions: Un any més, durant el mes de novembre, les deu diòcesis amb seu a Catalunya, duem a terme “la Cadena de Pregària” per les vocacions. Pregarem per la santificació dels sacerdots i perquè el seu testimoniatge propiciï abundants vocacions. A la nostra Diòcesi els dies especials de pregària són el 9, 19 i 29.