13 DE NOVEMBRE DE 2016

Abans de començar el nou Any litúrgic i havent publicat en els darrers “Fulls informatius” diversos textos del bisbe Torras i Bages, amb motiu del Centenari de la seva mort, avui transcrivim el Text de presentació de la Romeria de Vilafranca, que va ser llegit a Montserrat el proppassat diumenge dia 16 d’octubre:

“La norantena Romeria a Montserrat de les Parròquies de Vilafranca, coincideix amb l’any que commemorem el Centenari de la mort del bisbe penedesenc JOSEP TORRAS i BAGES.

En aquesta presentació de la Romeria d’enguany ens plau recordar unes paraules d’aquest gran bisbe de la nostra terra. «A Montserrat convergeixen els sentiments i les forces de tots els catalans; ets, oh Santa Muntanya de la Pàtria, un sublim aglutinant d’esperits! A la Pàtria en diem mare, però aquesta mare té una altra Mare, que és la gloriosa i sempre humil Verge Maria. Comença sos oficis maternals envers el nostre poble quan aquest nasqué en les valls pirinenques a Santa Maria de Ripoll; i quan complia l’edat de mil anys, a Santa Maria de Montserrat, en les altures del Bruch…».

I, en aquest moment històric que ens toca viure, volem fer nostra aquesta seva pregària: «Conserveu, oh Mare i celestial Patrona, el vigor al nostre Poble; conserveu la unió entre tots els seus fills; pregueu per tota la terra catalana que teniu encomanada»”.

La propera setmana us oferirem un resum de les paraules que aquell mateix dia pronuncià el Pare Abat, en l’audiència que concedí a la nostra Romeria.

—————————————————————————————————————

Dia de l’Església Diocesana / Germanor

Aquest cap de setmana, i amb el lema “AMB TU, SOM UNA GRAN FAMILIA” celebrem la “Diada de Germanor” que té com a finalitat fer-nos prendre consciència de la necessitat urgent d’ajudar econòmicament a desenvolupar la tasca de l’Església.

Amb motiu d’aquesta Jornada, el nostre bisbe ha escrit: “La germanor no acaba de ser autèntica si, d’alguna manera, no ens porta a col·laborar econòmicament i compartir els béns”.

La col·lecta de totes les misses es destinarà a aquesta finalitat.

Catequesi d’adults: El grup de Catequesi d’adults “Vaticà II” tindrà la seva reunió mensual el proper dimarts dia 15, a 2/4 de 9 del vespre, a la rectoria.

Pastoral Vocacional: Formant part del programa d’actes previstos per aquest mes de novembre al nostre Arxiprestat, el proper dimecres dia 16, a les 5 de la tarda, hi haurà  una TROBADA DE CATEQUISTES de les diverses parròquies de l’arxiprestat de Vilafranca, a la rectoria de Santa Maria.

Reunions amb els pares del nens i nenes de segon curs de Catequesi: Divendres dia 18, a les 9 del vespre, a la sala parroquial Mn. Vinyeta. Divendres dia 25, a les 9 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Conferència sobre el Diàleg Ecumènic: Organitzada per la Delegació d’Ecumenisme del nostre bisbat, tindrà lloc el proper dissabte, a 2/4 de 6 de la tarda, a la sala Mn. Vinyeta.

Cadena de pregària per les vocacions: Durant el mes de novembre, les deu diòcesis amb seu a Catalunya, duem a terme “la Cadena de Pregària” per les vocacions. Pregarem per la santificació dels sacerdots  i perquè el seu testimoniatge propiciï abundants vocacions. A la nostra Diòcesi, els dies especials de pregària són el 9, 19 i 29.