11 DE DESEMBRE DE 2016

DIUMENGE D’ALEGRIA

El tercer diumenge d’Advent s’anomena tradicionalment “diumenge d’alegria”, diumenge Gaudete. A mig camí de Nadal, comencem a gaudir de la gran alegria que apareixerà amb esplendor aquell dia.

Tots sabem, però, que l’alegria és ambigua. Pot ser una alegria que amaga tristors, pot ser una alegria efímera i que genera frustracions.

Quina és l’alegria de Jesús? La resposta la trobem en l’evangeli d’aquest diumenge: és l’alegria que neix en veure que els altres estan alegres perquè la vida se’ls ha tornat menys feixuga. L’alegria del cec que recobra la vista, del pobre que pot sortir de la indigència, del malalt que recupera la salut, del leprós que és purificat… L’alegria de l’altre és l’alegria de Jesús.

I nosaltres, quina és la font de la nostra alegria? Tenim experiències d’estar alegres perquè hem col·laborat a l’alegria de l’altre? O tenim només experiències d’alegries que comencen i acaben en nosaltres?

Sempre, i especialment aquest dies previs a la festa de Nadal, hem de cercar gestos que ens ajudin a fer-nos propers als altres: gestos de reconciliació, solidaritat, acompanyament… No com un deure o una obligació, sinó per experimentar l’alegria compartida que Jesús va viure i que nosaltres també podem viure si obrim els ulls i les orelles a aquells que ens necessiten.

FEM-HO COL·LABORANT GENEROSAMENT EN LA COL·LECTA A BENEFICI DE CÀRITAS DIOCESANA – CAMPANYA DE NADAL, QUE FAREM EL PROPER CAP DE SETMANA.

__________________________________________________________________

Col·lecta a benefici de Càritas Diocesana. Amb el lema de la campanya de Nadal d’enguany “ EL VALOR DE LA FRAGILITAT. CRIDATS A SER COMUNITAT”, farem aquesta col·lecta en totes les misses dels propers dissabte dia 17 i diumenge dia 18.

Catequesi d’Adults. El grup de Catequesi d’adults “Vaticà II” es reunirà el proper dimarts, dia 13, acabada la missa vespertina.

Festa de Santa Llúcia. S’escau el dimarts d’aquesta setmana entrant. L’horari de misses serà l’habitual dels dimarts: ¼ de 9 a la parròquia de la Stma. Trinitat, 2/4 d’11 a l’església de Sant Francesc i a les 8 del vespre a la Basílica de Santa Maria i a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Pastoral de la salut. El proper dissabte dia 17, a 2/4 de 12 del matí, celebrarem l’Eucaristia en el Centre Sociosanitari Ricard Fortuny.

Preparar el Nadal amb les antífones marianes. Del 17 al 23 de desembre, a 2/4 de 8 del vespre, cant i comentari de les antífones del Magníficat, amb la participació de l’escola gregoriana de Vilafranca.

Celebracions comunitàries de la Penitència. Ens poden ajudar a preparar-nos per a la festa de Nadal. Seran:

• Dilluns dia 19: a les 7 de la tarda, a l’església de Sant Francesc i a les 9 del vespre, a la Basílica de Santa Maria.
  • Dimarts dia 20, a les 8 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Santa Maria 2020. Recordem que els donatius a benefici de les obres de restauració de la Basílica es poden continuar ingressant al compte del Banc Popular ES58 0075 0769 3706 0060 8716 o lliurar-los a la Parròquia de Santa Maria / Comissió Santa Maria 2020.