18 DE DESEMBRE DE 2016

LA MANERA DE VENIR DÉU AL MÓN

Ens va molt bé la figura de JOSEP, que és un dels personatges clau del temps d’ADVENT i que trobem en l’evangeli d’aquest diumenge, per a respondre la pregunta de com  Déu ho continua fent per a fer-se present en el món. Si volem, va molt bé per a fer concret allò que popularment es diu: No hauria de ser Nadal cada dia?.

Com Josep, cal no tenir por, no quedar encallats en dir que tot plegat és un somni irrealitzable, sinó despertar-se i acollir a casa nostra, en la vida de cadascú i de cada comunitat, aquest Déu que vol continuar naixent en el món. I cal continuar insistint que som ben conscients que necessitem aquesta salvació perquè no pot venir pas de nosaltres.

Aleshores és quan ens tornem a adonar i valorem adequadament la comunitat cristiana, l’Església, com a lloc en el qual Déu vol continuar naixent per fer-se present en el món i viure enmig dels homes aportant salvació. L’Església n’ha de ser signe evident, ella mateixa i en tota la seva acció per mitjà dels sagraments, de la paraula i de l’amor.

Igualment, cal ser capaços de continuar descobrint Déu present en totes les realitats que aporten salvació, que fan anar més enllà.

“Senyor, que la por deixi pas al goig, que el càlcul deixi pas a la generositat. Acceptant els teus plans en les nostres vides no hi perdem res i ho guanyem tot. Que sapiguem veure en els fets inesperats de la vida un signe que ens recorda que els teus plans són molts superiors als nostres!”

________________________________________________________________________

Col·lecta a benefici de Càritas Diocesana. Amb el lema de la campanya de Nadal d’enguany “ EL VALOR DE LA FRAGILITAT. CRIDATS A SER COMUNITAT”, aquest cap de setmana farem, en totes les misses, la col·lecta a favor de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. En la mesura de les vostres possibilitats, SIGUEU GENEROSOS, ja que les necessitats són moltes.

Preparar el Nadal amb les antífones marianes. Dins el temps d’Advent, un dels recursos que té la litúrgia catòlica per a la preparació immediata de la celebració de Nadal, és el cant de les antífones marianes abans del Magnificat, durant les vespres dels set dies previs a la Nativitat del Senyor. Són les anomenades “antífones majors” i també les “antífones de la O”, ja que totes elles comencen amb l’exclamació admirativa “O”. Elles soles formen un petit capítol i un tresor dins el vast repertori del cant gregorià. Les seves belles melodies ens preparen interiorment a rebre el missatge joiós del naixement del Salvador.

A partir del dia 17 i fins el 23 de desembre, l’Schola Gregoriana de Vilafranca les interpretarà dins les Vespres de cada dia, a 2/4 de 8 del vespre, abans de la missa habitual.

Curs bíblic. Reunió, el proper dimarts dia 20, a ¾ de 7 de la tarda.

Celebracions comunitàries de la Penitència. Ens poden ajudar a preparar-nos per a la festa de Nadal. Seran:

• Dilluns dia 19: a les 7 de la tarda, a l’església de Sant Francesc i a les 9 del vespre, a la Basílica de Santa Maria.
  • Dimarts dia 20, a les 8 del vespre, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Exposició de Pessebres: A la Capella dels Dolors, del 4 de desembre al 8 de gener. Horari: feiners de 18 a 20 h. Dissabtes, diumenges i festius, de 12 a 14 h. i de 18 a 20’30 h. Organitza l’Associació de Pessebristes de Vilafranca del Penedès. No deixeu de visitar-la!