12 de FEBRER de 2017

EL MIRACLE DE LOURDES

Aquest dissabte, 11 de febrer, ha estat la Festa de la Mare de Déu de Lourdes. Una celebració molt estimada per a moltes persones. El Santuari de la Mare de Déu de Lourdes, al sud de França, és una gran llar que acull cada any milers i milers de persones que demanen, als peus de Santa Maria, la seva intercessió.

Un 11 de febrer de l’any 1858, a la Cova de Massabiele, a les afores del poblet de Lourdes, una misteriosa Senyora que acabà per declarar-se com la “Immaculada Concepció”, es va aparèixer a Santa Bernardeta Soubirous. La Senyora, li va encomanar que allà hi fos edificat un santuari, per la pregària i la penitència per la conversió dels pecadors. Des d’aquells fets, Lourdes, s’ha convertit en un centre de fe i de pregària, i un miracle constant d’atenció als malalts que hi van en múltiples pelegrinatges.

A Catalunya des de 1910, quan es va fundar l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, se celebren pelegrinatges al santuari. Des d’aquell mateix any es té constància d’una Delegació històrica: la de Vilafranca del Penedès.

Amb els seus alts i baixos al llarg dels anys, aquesta delegació de Vilafranca encara perdura avui, participant i acompanyant persones malaltes o grans, voluntaris i pelegrins als peus de la Mare de Déu de Lourdes. En donem gràcies a Déu!

—————————————————————————————————————–

COL·LECTA MANS UNIDES

Aquest cap de setmana, 11 i 12 de febrer, a totes les Eucaristies de tots els centres de culte pregarem pel Tercer Món i farem la col·lecta extraordinària per Mans Unides.

LA CONFIANÇA D’ESTAR EN BONES MANS

Continuar  donant suport en el futur a la tasca que duu a terme Mans Unides és la millor manera de contribuir al fet que, en les pròximes dècades, es continuï lluitant contra la fam i la pobresa fins a eradicar-les del món. El nostre compromís solidari fa possible que Mans Unides continuï donant suport a milers de famílies a través de més de 1.400 projectes de desenvolupament en 60 països. Fem-ho!

JORNADA MUNDIAL DEL MALALT 2017

Amb motiu de la Festa de la Mare de Déu de Lourdes, ahir dissabte, se celebra també aquest cap de setmana la Jornada Mundial del Malalt sota el lema “Salut per tu, salut per la teva llar”; aquesta jornada és una ocasió per posar atenció a la situació de les persones malaltes i tots els qui sofreixen. Preguem especialment per tots ells.

DARRER ACTE AMB MOTIU DE SANT JOCUND

Aquest diumenge, 12 de febrer, en acabar l’Eucaristia de les 12 h a la Basílica de Santa Maria es farà un concert d’orgue i veu.

ANIVERSARI ESPLAI PARROQUIAL: El proper dissabte, 18 de febrer, el Grup Esplai Parroquial celebrarà el 33è aniversari. Donem gràcies a Déu pels infants i monitors que col·laboren en aquesta entitat parroquial.

MÀQUINA EXPENEDORA DE CIRIS a SANTA MARIA: Fins avui la venda de ciris era a l’entrada de la Sagristia de Santa Maria, però des de dissabte passat hem col·locat una màquina expenedora de ciris a l’entrada de la Basílica.