19 de FEBRER de 2017

ACOLLIR EL QUI DEMANA REFUGI

És un assumpte que des de fa massa temps arrosseguem, i a mesura que passen els dies, sembla que es va oblidant. Aquests dies però, hem tornat a sentir parlar molt dels refugiats: la celebració d’un gran concert al Palau Sant Jordi de Barcelona i les manifestacions organitzades per la plataforma “Casa Nostra, Casa Vostra” han tornat a posar en primera línia de l’actualitat aquesta punyent realitat.

Aquest no és un espai per fer un debat sobre les fronteres europees ni tampoc pretén ser una crítica a les accions governamentals al respecte, sinó una reflexió sobre la necessitat de viure, sense prejudicis ni pors, com a cristians, aquesta obra de misericòrdia que és acollir el qui demana refugi.

El secretari de Càritas Europa, Jorge Nuño, explica que “en un moment en què la migració està contaminada per un discurs i un enfocament molt negatius, és un encert treballar, com fa Càritas, amb les persones de les comunitats que estan donant la benvinguda als nouvinguts, i trobar junts la manera d’aconseguir que la seva arribada esdevingui una història d’èxit que millori la nostra societat europea”.

Per un cristià, per tant, acollir no és una opció, és un deure que sorgeix de l’evangeli i ens empeny a descobrir en l’altre el mateix Crist que demana la nostra ajuda. Tal com diu el papa Francesc: “Els refugiats no són números; són persones amb rostres, noms i històries, i han de ser tractats com a tals”.

________________________________________________________________

GRUPS DE DIÀLEG: El proper dilluns 20 de febrer, el professor de la Facultat de Teologia, Dr. Marcos Aceituno, ens farà una conferència adreçada a tothom qui vulgui conèixer una mica més els evangelis; la conferència porta el títol: “Pautes per a entendre l’evangeli de Mateu”.

CURS BÍBLIC: El proper dimarts 21 de febrer, a la rectoria, a les 18’45 h. Tema: Ac 9, 1-25. Lectio divina (punts 3) La conversió de Saule-Pau. “Los hechos…” p.158: “Conversión y vocación de Paulo”.

DIJOUS GRAS: El proper dijous és Dijous Gras, una ocasió que reuneix, per sopar a la sala Mn. Joan Vinyeta, tots els qui formen l’esplai parroquial: monitors i monitores, infants i joves i també els pares i mares.

PASTORAL DE LA SALUT: Eucaristia al Centre Ricard Fortuny: dissabte 25 de febrer, a les 11’30 h.

PREPARACIÓ al MATRIMONI: Les trobades de preparació a rebre el sagrament del matrimoni seran els propers caps de setmana: 11 i 12 de març, i 27 i 28 de maig. Inscripcions al despatx parroquial.

CALENDARI de BATEIGS: Tenim programades aquestes dates per a les celebracions dels baptismes a les nostres parròquies: 15 d’abril (Nit de Pasqua, 22.00 h.); 23 d’abril, 13 de maig, 4 de juny: en aquestes dates la celebració és a les 18.00 h.

Podeu consultar la nostra web a: