26 de MARÇ de 2017

Jesucrist  llum del món

En l’evangeli de Joan se’ns presenta un nou diàleg entre Jesús i un personatge singular: un cec de naixement. L’episodi té com escenari la festa dels Tabernacles, una de les principals solemnitats jueves.

El cec, aquell que demanava caritat, es troba amb Jesús i aquest trobament li canvia la vida: Jesús li cura la ceguesa, li dóna la llum, fa d’ell una persona capaç de viure amb normalitat, com tothom. Jesús li digué: “Vés a rentar-te a la piscina de Siloè”. Hi anà, s´hi rentà i tornà veient-hi. I davant les preguntes que li feien ell responia, que efectivament, Jesús era el qui l’havia curat, qui li havia donat la vista, que Jesús li havia donat la felicitat, que Jesús és l’enviat de Déu, la presència del Déu Salvador.

En la nostra vida Jesús ens ha vingut a trobar, i ens ha donat la mà, i va al davant nostre il·luminant els nostres passos. I ho fa de tantes maneres! Per mitjà de les persones que tenim a prop, per mitjà dels fets que passen, per mitjà de la comunitat cristiana, de la lectura de l’evangeli, de la participació en els sagraments… i en el silenci del nostre cor, tant quan ens recordem d’ell com fins i tot quan l’oblidem.

Aquesta és la crida quaresmal d’aquest diumenge. Val la pena seguir-la. Així, d’aquí a tres setmanes, quan ens reunirem la nit de Pasqua i encendrem la nostra petita espelma del ciri pasqual, el nostre gest serà veritable: realment portarem a les mans i al cor la llum de Jesús ressuscitat, i ell serà el nostre camí i la nostra vida.

___________________________________________________________________

CONCERT D’ORGUE i GRALLA a la Basílica de Santa Maria. Divendres 31 de març, a les 20’45 h. Entrada gratuïta.

MISSA FAMILIAR: Davant la situació actual, s’ha decidit, per aquest curs, unir la Missa Familiar amb la Missa Jove que se celebra a les 20.00 h cada dissabte a la Basílica de Santa Maria. Per tant NO hi haurà Missa Familiar a la Parròquia de la Stma. Trinitat.

SORTIDA CONJUNTA del GEP: El proper cap de setmana 1 i 2 d’abril, tots els grups d’infants i joves de l’esplai parroquial faran conjuntament la sortida d’aquest trimestre, a la casa de colònies de La Conreria, a Tiana.

VIACRUCIS: El proper diumenge 2 d’abril, celebrarem aquesta pregària a la Parròquia de la Stma Trinitat, a les 18.00 h.

CONSELL PASTORAL: El proper dijous 6 d’abril tindrà lloc una nova reunió del Consell Pastoral Parroquial, a les 21.00 h.

LAUDES i VESPRES: Durant les Eucaristies dels dies feiners farem la pregària de Laudes i Vespres. De dilluns a dissabte, a la Parròquia de la Stma Trinitat i de dimarts a divendres a la Basílica de Sta. Maria.

MISSA A l’ESPIRALL: Durant el temps de Quaresma, cada dimarts a les 20.00 h celebrem l’Eucaristia a l’Església de la Mare de Déu de Montserrat.

CONCERT PÒRTIC DE SETMANA SANTA: Divendres 7 d’abril a les 21.00 h: “Passió de sant Joan de Bob Chilcott” a càrrec de la Coral Sant Esteve, el Cor Jove d’Olesa de Montserrat i la Jove Orquestra del Montserratí. A la Basílica de Santa Maria. Les entrades tenen un preu de 15,00 € i podeu adquirir-les als llocs habituals: parròquia, Parquet i Cal Solà. També podem fer una aportació a fila 0.