23 d’ABRIL de 2017

PASQUA: EMPRENGUEM EL CAMÍ D’UNA VIDA NOVA

La celebració de la Pasqua de la resurrecció és la celebració més important de la nostra fe cristiana. Els sants pares han anomenat la festa de la Pasqua “la festa de les festes”. D’aquesta prenen sentit totes les altres celebracions de l’any cristià.

Les dones que al matí del diumenge anaren al sepulcre foren les missatgeres que dugueren als deixebles l’inesperat anunci de la resurrecció de Jesús. És a partir d’aquell moment que neix la fe cristiana.

La mort de Jesús culpí tan fortament la fe dels seus amics que va quedar com sepultada. No és estrany, ja que ells estaven molt relligats a la seva persona, a les seves accions i a la seva paraula. Era el Mestre, el camí per accedir a Déu, que per Jesús es manifestava proper i ple d’amor paternal.

Amb la resurrecció del Crist reviu i reneix la fe. “Aquest Jesús, Déu l’ha ressuscitat: tots nosaltres en som testimonis”.  I  és per mediació d’aquests primers testimonis que nosaltres també creiem en Jesucrist ressuscitat.

Aquesta glorificació de Jesús no és solament per a Ell, perquè ha estat fidel i obedient, sinó també “per nosaltres i la nostra salvació”. La nova vida de Jesús esdevé, per l’acció de l’Esperit Sant la nostra vida. Nosaltres també som o hem de ser testimonis de la resurrecció de Crist, i per tant, també estem cridats a la vida per sempre.

AVUI és SANT JORDI, patró de Catalunya i de molts altres indrets del món. En farem un especial record a les Eucaristies d’aquest diumenge.

PRIMERES COMUNIONS. Aquest diumenge comencen les primeres comunions dominicals, a la Basílica de Santa Maria.

PELEGRINATGE a MONTSERRAT. Amb Hospitalitats catalanes, Dissabte 13 de maig. Sortida de Vilafranca, acompanyats de voluntaris de Pastoral de la salut i hospitalaris. Inscripcions al Despatx parroquial: divendres 28 d’abril, de 19 a 20.30 i dimecres 3 de maig, de 19.30 a 20.30. Preu de viatge i dinar: 35,00 €, en fer la inscripció.

GRUPS de DIÀLEG. Dilluns 24 d’abril, tindrà lloc la conferència “Relació fe i cultura” a càrrec de David Jou, de la Fundació Joan Maragall, a les 21 h, a la Sala Mn. Joan Vinyeta.

PASTORAL de la SALUT. Reunió el dia 25, a la parròquia, a les 18’45 h i Eucaristia al Centre Ricard Fortuny el dissabte 29 d’abril, a les 11’30 h.

Festa de la MARE de DÉU de MONTSERRAT. Aquest any s’escau el dijous 27 d’abril. L’horari de misses serà l’habitual dels dies feiners; a més, hi haurà una celebració solemne a l’Església de la Mare de Déu de Montserrat, al barri de l’Espirall, a les 20 h.

TROBADA PASQUAL. Serà el proper diumenge 30 d’abril, al Santuari del Vinyet, de Sitges. A les 18 h se celebrarà l’Eucaristia solemne, presidida pel nostre bisbe Agustí Cortés. Les persones interessades a anar-hi en autocar poden reservar plaça en el despatx parroquial, abans del dijous 27 d’abril. L’autocar sortirà de la Plaça Penedès, a les 16’30 h.

NOTA. Amb motiu de la trobada pasqual, a Sitges, diumenge vinent, 30 d’abril, no hi haurà missa de 8 del vespre, a la Basílica.