30 d’ABRIL de 2017

ELS DEIXEBLES D’EMAÚS

Els dos deixebles que anaven a Emaús, devien marxar tot entristits per la pèrdua de Jesús. Havien esperat en ell, i ara se sentien defraudats, però encara l’estimaven i per això en parlaven. Així, mereixien que Jesús se’ls fes trobadís. I Jesús, fet per a ells company de viatge, els aclareix les Escriptures que es referien a Ell i, fet el seu hoste, se’ls dóna a conèixer tot partint el pa. Quan tot contents, van tornar a Jerusalem, van trobar els onze, i altres deixebles, que també estaven plens d’alegria per la resurrecció de Jesús.

Realment havia ressuscitat! No havia pas alliberat Israel de la dominació política, però amb la seva creu ens havia alliberat a tots de la dominació del pecat i de la mort; no havia dut a Israel un benestar material, però amb la seva resurrecció, ens havia guanyat la felicitat eterna.

Els deixebles van haver d’acceptar aquesta nova visió del Messies i de la seva missió. A partir d’aquest moment, el seu interès va ser anar recordant les paraules que Jesús havia dit, assimilant els seus ensenyaments.

Nosaltres que, des de tan lluny, també sabem de Jesús, hem de procurar llegir també atentament les Escriptures que ens parlen d’Ell, amb la participació fervent en l’Eucaristia i amb la participació a les reunions dels germans cristians interessats en Ell.

Tant de bo que en aquest món puguem assaborir, per la fe, la presència misteriosa de Jesús, i que en l’altre puguem veure, refulgent de glòria, el seu rostre diví.

TROBADA PASQUAL. Aquest diumenge 30 d’abril tenim la Trobada Pasqual de la nostra vicaria al Santuari de la Mare de Déu del Vinyet, de Sitges. Per aquesta raó NO SE CELEBRARÀ LA MISSA DE LES 20 h A LA BASÍLICA DE SANTA MARIA.

DIA 1 de MAIG. Només celebrarem l’Eucaristia a les 8’15 h a la Parròquia de la Stma. Trinitat. Aquest dia és St. Josep obrer; preguem especialment pels treballadors i treballadores, perquè tots puguin guanyar-se la seva vida dignament i no hagin de tenir por al futur.

CURS BÍBLIC. El proper dimarts dia 2 de maig a la rectoria a ¾ de 7 de la tarda. Tema Ac 20, 17-38. Estudi (punts 1-2). Discurs de comiat de Pau. Los hechos… p. 338 “El discurso de despedida de Mileto”.

PELEGRINATGE A MONTSERRAT amb les hospitalitats catalanes. Dissabte 13 de maig, sortida de Vilafranca acompanyats de voluntaris de Pastoral de la Salut i hospitalaris. Inscripcions al despatx parroquial: dimecres 3 de maig, de 19’30 h a 20’30 h. Preu del viatge i dinar: 35,00 €; pagar en fer la inscripció.

CONSELL PASTORAL. El proper dijous 4 de maig a les 21 h, a la parròquia.

PRESENTACIÓ de L’HOSPITALITAT de LOURDES. El proper divendres 5 de maig, a les 19 h, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta, es farà una presentació del què és l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Està dedicada especialment a la gent jove, però oberta a tothom qui vulgui participar-hi.

REUNIÓ de PARES i MARES de 1r curs de CATEQUESI de Primera comunió. El proper dia 5 de maig, a les 21 h, a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta.