14 de MAIG de 2017

EL CAMÍ

Al final de l’últim sopar, els deixebles comencen a intuir que Jesús no estarà molt de temps amb ells. Què serà d’ells? Jesús copsa la seva tristesa i la seva torbació, i tracta d’animar-los: “Que no  es torbi el vostre cor: creieu en Déu i creieu també amb mi”. Més tard, en el curs de la conversa. Jesús fa aquesta confessió: “Jo sóc el camí, la veritat i la vida. Ningú no va al Pare, sinó per mi”.

Jo sóc el camí”. El problema de no pocs no és que viuen extraviats o desencaminats. Senzillament, viuen sense camí, perduts en una espècie de laberint: caminant i desfent els mil camins que, des de fora, els van indicant les consignes i els models del moment. Una persona sense camí apropant-se a Jesús, el trobarà. De vegades, avançarà amb fe, altres, trobarà dificultats, fins i tot podrà retrocedir, però està en el camí encertat que condueix al Pare. Aquesta és la promesa de Jesús.

Jo sóc la veritat”. Sí, no tot es redueix a la raó. La teoria científica no conté tota la veritat. El misteri últim de la realitat no es deixa atrapar per les anàlisis més sofisticades. Jesús  condueix i apropa a aquest Misteri últim. Déu no s’imposa. No força a ningú amb proves ni evidències. Jesús és el camí que ens pot obrir a la Bondat.

Jo sóc la vida”. Jesús pot transformar la nostra vida. No com un mestre llunyà que ha deixat un llegat de saviesa admirable a la humanitat, sinó algú viu que, des del mateix fons del nostre ésser, ens infon un germen de vida nova.

Aquesta acció de Jesús en nosaltres es produeix gairebé sempre de forma discreta i callada. El mateix creient solament intueix una presència imperceptible, una alegria incontenible, una confiança total. Mai no entendrem la fe cristiana si no acollim Jesús com el camí, la veritat i la vida.

____________________________________________________________________

GRUPS de DIÀLEG. El proper dilluns 15 de maig a les 21 h el P. Xavier Casanovas, jesuïta, ens parlarà sobre el tema “Canvi d’època…canvi de rumb”.

CURS BÍBLIC.  El proper dimarts 16 de maig a la rectoria a ¾ de 7 de la tarda. Tema: Ac 20, 17-38. Lectio divina, punt 3. Discurs de comiat de Pau. Los hechos… p. 338 “El discurso de despedida de Mileto”.

REUNIÓ de PARES de 2n CURS de CONFIRMACIÓ. Serà el proper dimarts 16 de maig a les 20’45, a la Sala Mn. Joan Vinyeta.

CONFERÈNCIA STA MARIA MAGDALENA PAZZI. Amb motiu del 450è aniversari del seu naixement, el proper dijous 18 de maig, se celebrarà una conferència a les 18 h al Monestir de Clausura.

HOSPITALITAT MARE de DÉU de LOURDES. Inscripcions al 162è pelegrinatge. Divendres 19 de maig de les 19 h a les 20’30 h a la parròquia.

TROBADA DE CATEQUISTES. Serà el dia 20 de maig,  a les 18 h a la Sala Mn. Vinyeta: un espai de trobada festiva amb tots els/les catequistes de l’arxiprestat.

CELEBRACIÓ COMUNITÀRIA del SAGRAMENT de la UNCIÓ dels MALALTS. Serà el diumenge 28 de maig, a la missa de les 20 h a la Basílica de Santa Maria. Les persones interessades a rebre aquest sagrament, i que reuneixin les condicions necessàries, que s’inscriguin al despatx parroquial personalment, per telèfon o a través d’un familiar.