21 de MAIG de 2017

LA VERITAT DE JESÚS

L’evangelista sant Joan recrea en el seu evangeli el comiat de Jesús en el darrer sopar i mira de recollir el seu testament: allò que els deixebles no han d’oblidar mai.

Hi ha una cosa molt clara per Joan: el món no podrà “veure” ni “conèixer” la veritat que s’amaga en Jesús. Per a molta gent, Jesús haurà passat per aquest món com si res, no deixarà cap rastre en les seves vides. Per veure Jesús calen uns ulls nous. Només els qui l’estimen podran experimentar que és viu i fa viure.

Qui estima Jesús viu les seves paraules, “guarda els seus manaments”, es va omplint de Jesús. Sigui quin sigui el punt en què ens trobem en la vida, acollir en nosaltres Jesús ens porta cap a la veritat.

Aquest “Esperit de la veritat” no s’ha de confondre amb una doctrina, no es troba en cap llibre dels teòlegs ni en el magisteri. Segons la promesa de Jesús, ell “viu en nosaltres i està en nosaltres”, l’escoltem dins nostre i resplendeix en la vida del qui segueix els passos de Jesús de manera humil, confiada i fidel.

L’evangelista l’anomena “Esperit defensor”, ara que Jesús no és físicament amb nosaltres, ens defensa d’allò que ens podria separar. Aquest Esperit “sempre és amb nosaltres”. Continuarà sempre viu en el món. Si l’acollim en la nostra vida, no ens sentirem orfes.

Potser la conversió que els cristians més necessitem avui és anar passant d’una adhesió verbal, rutinària i poc real a Jesús, vers l’experiència de viure arrelats en el seu “Esperit de la veritat”. Com ens recorda Benet XVI, en el seu llibre El Déu de Jesucrist: “ La font de l’Esperit és Jesús. Com més coneixem Jesús, tant més realment coneixem l’Esperit i aquest penetra en nosaltres.

__________________________________________________________________

NOMENAMENT PARROQUIAL

El passat divendres 12 de maig el senyor bisbe Agustí Cortés va nomenar Mn. Xavier Aymerich Miñarro rector de la nostra parròquia de Santa Maria de Vilafranca, juntament amb d’altres parròquies de l’arxiprestat que estan encomanades a diaques.

Amb el record sentit de Mn. Jaume Berdoy, en donem gràcies a Déu!

__________________________________________________________________

STA. JOAQUIMA de VEDRUNA. El proper dilluns 22 és Sta. Joaquima; en tindrem un record especial a les Eucaristies del dia. A les 9:00 h a la Basílica; l’escola El Carme-Sant Elies celebrarà l’Eucaristia a la Basílica.

CONFERÈNCIA organitzada pel Grup de Diàleg i Consell Ecumènic: “Luter i el seu temps” per Daniel Sancho, el dilluns 22 a les 21:00 h a la Sala Parroquial Mn. Vinyeta.

MISSA al RICARD FORTUNY. El proper dissabte 27 a les 11:30 h se celebrarà l’Eucaristia mensual al Centre Ricard Fortuny.

CONFIRMACIONS a VILAFRANCA. El dissabte 27 de maig, a la missa de les 20 h a Santa Maria, el senyor bisbe Agustí administrarà el sagrament de la Confirmació a 25 joves de les nostres parròquies.

CURSET PREMATRIMONIAL. Aquest cap de setmana 27-28 de maig celebrem aquest curs per a les parelles que es preparem per rebre el sagrament del Matrimoni.

CELEBRACIÓ COMUNITÀRIA del SAGRAMENT de la UNCIÓ dels MALALTS. Serà el diumenge 28 de maig, a la missa de les 20:00 h a la Basílica de Santa Maria. Les persones interessades a rebre aquest sagrament, i que reuneixin les condicions necessàries, que s’inscriguin al despatx parroquial personalment, per telèfon o a través d’un familiar.