11 de JUNY de 2017

DÉU ESTIMA EL MÓN

No és una frase més. És l’afirmació que recull el nucli essencial de la fe cristiana.”Déu ha estimat tant el món que ha donat el seu Fill únic”. Aquest amor de Déu és l’origen i el fonament de la nostra esperança.

Déu estima el món”. L’estima tal com és. Inacabat, incert. Ple de conflictes i contradiccions. Capaç del millor i del pitjor. Déu l’envolta amb el seu amor per a tots quatre costats. Això té conseqüències de la màxima importància.

Primer. Jesús és, abans que res, “el regal” que Déu ha fet al món, no tan sols als cristians. Els investigadors poden discutir sens fi. Els teòlegs poden continuar desenvolupant les seves teories més enginyoses. Només qui s’acosta a Jesús com el gran regal de Déu hi pot anar descobrint, amb emoció i goig, la proximitat de Déu a tot l’ésser humà.

Segon. La raó de ser de l’Església i que justifica la seva presència en el món, és recordar l’amor de Déu.

Tercer. Segons l’evangelista, Déu fa al món aquest gran regal que és Jesús, no pas “perquè el món fos condemnat, sinó per salvar-lo per mitjà d’ell”. És perillós fer de la denúncia i la condemna del món modern tot un programa pastoral. Només amb el cor ple d’amor a tothom podem cridar-nos els uns als altres a la conversió.

Quart. En aquests moments en què tot sembla confús, incert i descoratjador, res no ens impedeix a cadascú introduir una mica d’amor en el món. Això és el que va fer Jesús. No cal esperar res. Per què no hi ha d’haver homes i dones bons que introdueixin en el món amor, amistat, compassió, justícia, sensibilitat, i ajuda als qui pateixen…? Aquests construeixen l’Església de Jesús, l’Església de l’amor.

FESTA de la STMA. TRINITAT. Aquest diumenge és la Solemnitat de la Stma. Trinitat. Celebració solemne de l’Eucaristia a les 10 h. Al final, cant dels goigs: “Beneïu-nos a mans plenes, Pare, Fill i Esperit Sant; tant enmig de goigs i penes, nostres cors us lloaran”.

La missa de les 8 del vespre, a la Basílica de Sta. Maria, serà presidida per Mn. Sergi Gordo, amb motiu de les noces d’argent sacerdotals.

COLÒNIES i CAMPAMENTS del GEP. A partir d’aquesta setmana, els dimarts i els divendres de 19’30 h a 21 h, estaran obertes les inscripcions per les colònies del Grup Esplai Parroquial a Penyafort, que es realitzaran a finals de juliol i principis d’agost.

FI de CURS. El proper dimecres 14 de juny celebrarem l’Eucaristia d’acció de gràcies per aquest curs i un senzill piscolabis en el qual hi estan convidats tots els col·laboradors parroquials.

DONAR LLUM AL MÓN. El Grup Tercer Món organitzarà el dissabte 17 de juny l’activitat «Donar llum al món». A la sortida de la missa vespertina, totes les persones que hi vulguin participar, podran recollir una candela, a l’hora que fan un donatiu per Mans Unides, i col·locar-se a les escales de la porta principal de la Basílica on s’encendrà la candela de tothom. El donatiu anirà destinat al projecte: «reforma d’una escola de primària a una població de l’Índia».

SOLEMNITAT del COS i la SANG de CRIST. S’escau el proper diumenge 18. L’Eucaristia solemne d’aquest dia serà la missa vespertina del diumenge. En acabar la celebració hi haurà una estona d’adoració del Santíssim i una breu processó per l’interior del temple. Us convidem especialment a aquesta missa.