4 de JUNY de 2017

PENTECOSTA: UN FINAL QUE ÉS UN INICI

Acabem les celebracions més importants de l’any litúrgic amb la gran festa de la Pentecosta. Durant aquests cinquanta dies hem aprofundit el que significa la Pasqua, què implica i a què ens crida en la nostra vida.

La vinguda de l’Esperit Sant sobre els apòstols està profundament relacionada amb la resurrecció de Jesús. Ja l’evangeli d’aquell diumenge ens convidava a retornar la nostra mirada cap al capvespre d’aquell mateix dia, quan el Senyor ressuscitat s’apareix als seus deixebles, els dóna de l’Esperit Sant, i els constitueix en els seus enviats. Tal i com Ell era l’enviat del Pare, ara són ells els continuadors de la missió de Jesús.

De la mateixa manera, nosaltres contemplem aquell moment dels inicis de l’Església per trobar la força que ens fa créixer com a cristians, setmana rere setmana. Com proclamem en l’anunci de les festes de l’any, el dia del Baptisme del Senyor: “cada diumenge, Pasqua setmanal, la Santa Església farà present aquest mateix esdeveniment, en el qual Crist ha vençut el pecat i la mort. Tots els altres dies brollen de la Pasqua, que n’és la font”.

I novament ens caldrà mirar cap endavant amb confiança, conscients que és un camí –la vida-, on ens ho juguem tot, però que mai no estem sols: immediatament després de la seva mort i resurrecció, quan Ell mateix “alena damunt d’ells” i reben l’Esperit Sant, es fa realitat la promesa que havia fet Jesús d’enviar un Defensor.

GRUPS de DIÀLEG. El proper dilluns 5 de juny, Mn. Francesc Romeu ens parlarà del tema “Els gestos del papa Francesc”; serà a les 21 h a la Sala Mn. Joan Vinyeta.

CURS BÍBLIC. El proper dimarts dia 6 de juny, a la rectoria a ¾ de 7 de la tarda. Tema Ac 28, 17-31. Estudi punts 1 i 2: apòstol Pau a Roma. Los hechos… “Pablo y los judíos de Roma” p. 414.

FI de CURS de l’ESPLAI PARROQUIAL. El proper dissabte 10 de juny se celebrarà el final de curs del GEP. A partir de llavors, s’obriran les inscripcions per a les colònies i campaments de l’estiu. La setmana vinent n’informarem.

ANIVERSARI d’ORDENACIÓ. El proper 11 de juny, Mn. Sergi Gordo, antic vicari de Vilafranca, celebrarà el 25è aniversari de la seva ordenació presbiteral. Serà a les 20 h a l’Eucaristia de la Basílica de Santa Maria.

MARCA la “X” en la Declaració de la Renta. Amb el lema “Amb tu som una gran família” s’ha engegat la campanya de la Renda. A l’hora de fer la declaració de la Renda, cal marcar la “X” per l’Església i per fins socials; així pots destinar una part dels teus impostos a col·laborar a les necessitats de les nostres parròquies i un percentatge dels impostos es destina a projectes socials (entre ells, Càritas) del nostre entorn i de països més desfavorits.

Les Parròquies a la xarxa: