18 de JUNY de 2017

CORPUS, COS DE CRIST

DIA DE LA CARITAT

La festa de Corpus Christi ens convida a agrair la presència de Jesús en el Cos de Crist, que és l’Eucaristia. I alhora, és el dia de la Caritat, on se’ns convida a refermar el nostre compromís solidari en favor dels germans necessitats. I és que l’expressió “Cos de Crist” té un doble significat: és certament l’Eucaristia, però també és l’Església, cos format per molts membres amb Crist com a cap.

En la litúrgia romana hi ha dues invocacions divines, una abans i un altra després de les paraules de la institució de l’Eucaristia. La primera és per convertir el pa i el vi en el Cos i la Sang de Jesucrist, i la segona per unificar el poble de Déu dient: “Que l’Esperit Sant uneixi en un sol cos els qui participem del Cos i la Sang de Crist”.

De fet, la idea és una sola: el mateix Esperit que consagra els dons del pa i del vi unifica els cors dels qui les han de rebre. I això es manifesta amb una idèntica veneració davant l’obra que Déu realitza. La finalitat és clara: omplir tots els participants amb la gràcia i amb les benediccions del cel, la més fonamental de les quals és la unitat del Poble fidel.

Ens ho recorda el mateix papa Francesc, en l’exhortació apostòlica “L’Alegria de l’amor” parlant de les famílies cristianes i comentant el text de la primera carta als Corintis (11,17-34): “L’Eucaristia reclama integració en l’únic cos eclesial. Qui s’acosta al Cos i la sang de Crist no pot al mateix temps ofendre aquest mateix Cos provocant escandaloses divisions i discriminacions entre els seus membres. Es tracta, doncs, de discernir el Cos del Senyor, de reconèixer-lo amb fe i caritat, tant en els signes sacramentals com en la comunitat” (núm. 186). Heus ací la doble dimensió del Cos de Crist que celebrem avui.

COL·LECTA DEL DIA DE CORPUS: CÀRITAS. La col·lecta en les Eucaristies d’aquest cap de setmana és per Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat. El lema d’enguany és “Malgrat els conflictes, cridats a ser comunitat” i aquesta idea és la que es pretén fer conèixer des de Càritas: tots som part d’una comunitat cristiana que camina i ajuda, a nivell local a Vilafranca, i a nivell diocesà a Sant Feliu de Llobregat. La nostra col·laboració va destinada a diversos programes d’acollida i acompanyament en la infància, en la formació i inserció laboral, la cobertura de necessitats bàsiques com la llar o l’habitatge.

CURS BÍBLIC. El proper dimarts 20 de juny a la rectoria a ¾ de 7 de la tarda. Tema Ac 28, 17-31. Lectio Divina (punt 3): l’apòstol Pau a Roma Los hechos… p. 414: Pablo y los judíos de Roma.

EUCARISTIES de GRADUACIÓ. El proper 20 de juny celebrarem les Eucaristies d’acció de gràcies per la Graduació dels alumnes de 4t d’ESO a les 18’30 h a l’església de Sant Francesc pels alumnes de l’Escola Sant Josep, i a les 20.00 h pels alumnes de l’escola El Carme – Sant Elies a la mateixa escola.

SANT JOAN BAPTISTA. El proper dissabte 24 de juny és la Solemnitat de Sant Joan Baptista. CELEBRAREM UNA ÚNICA EUCARISTIA SOLEMNE a les 12.15 h a la Capella de Sant Joan.

INSCRIPCIONS a COLÒNIES del GEP. Cada dimarts i divendres, de 19.30 h a 21.00 h, a Can Trabal. El Primer torn de colònies (p5-4t primària), del 23 de juliol a l’1 d’agost; Segon torn de colònies (5è de primària a 2n d’ESO) de l’1 al 10 d’agost.