10 de setembre de 2017

En aquest primer full informatiu parroquial del curs, reprodueixo una part de les paraules que vaig adreçar a la comunitat el dia de la celebració de l’inici del meu ministeri com a rector, el 23 de juliol:

Arribo a Vilafranca amb molta humilitat, conscient que m’afegeixo a un tren que està en marxa. Una comunitat, i sobretot un equip de preveres, que ha hagut d’assumir una situació dolorosa i també una tasca desproporcionada. Doncs em poso a la vostra disposició, ara serem un més a repartir la feina. Ho farem tot entre tots, perquè entenc el meu encàrrec com un servei i perquè crec de debò en la corresponsabilitat en l’Església. Per part meva hi posaré tot l’esforç, i tot l’amor també. Compto doncs amb el vostre consell, el vostre acompanyament, el vostre ajut, la vostra comprensió i la vostra paciència. Especialment amb Mn. Josep Puig i Mn. Agustí Roig. I també amb Mn. Miquel Raventós, amb els Padres del col·legi Sant Ramon, amb els diaques Joan Salas i Genís Sans, i amb els altres companys preveres de l’arxiprestat. I amb el suport i la pregària de les comunitats religioses femenines: el monestir del Carme, les carme-lites vedrunes, les germanes de Santa Anna. I amb tots vosaltres, feligresos de Vilafranca, St. Martí Sarroca, Torrelles de Foix, el Terme, Pontons, La Gornal, St. Pere Molanta, St. Miquel d’Olèrdola.

L’objectiu i el propòsit, el de sempre, però adaptat a la realitat d’avui, ara i aquí, en aquest moment potser més que mai: enfortir la comunitat cristiana, l’experiència de seguiment del Senyor de tots els fidels; intentar fer-la créixer, anunciant la bona nova de Jesús a tothom, i portant l’amor i la misericòrdia de Déu sobretot als que més ho necessiten; i col·laborant amb tots, especialment amb les administracions i les entitats, per fer una vila i uns pobles millors, una societat i un país millors. Nosaltres, evidentment, des de l’Església aportant-hi el millor que tenim, que són els valors de l’evangeli.

Tot plegat ho poso en mans del Senyor. I també sota la intercessió de sant Fèlix màrtir, patró de Vilafranca, “als que venen a implorar-vos, Fèlix deu vostre favor”; i també de Santa Maria de Foix, “Mare de Déu agraciada, i de Foix intitulada”, patrona i advocada del Penedès.

Xavier Aymerich

Mare de Déu de Foix. El passat 8 de setembre vam celebrar la festa de la patrona del Penedès al seu Santuari, amb una conferència de l’historiador vilafranquí Dani Sancho (“Devocions al Penedès. Història, tradició i patrimoni”) i amb una missa solemne concelebrada.

Despatx parroquial. Tancat fins el 17 de setembre

Dilluns 11 de setembre. Diada Nacional de Catalunya. Dia festiu. Horaris de misses com els dilluns feiners. No hi ha missa exequial.

Inscripcions a la catequesi de Primera Comunió. Del 12 al 15 de setembre, de 17 a 19h. a la rectoria de Santa Maria (C/Sta.Maria, 12) i a l’església de la Mare de Déu de Montserrat de l’Espirall.

– La catequesi comença per als infants que fan el 3r. curs de Primària

– Els nens i nenes que ja van fer el primer curs també han d’apuntar-se

Inscripcions al Grup Esplai Parroquial. Dimarts i divendres de 19:30h. a 21h. a Can Trabal. Restaran obertes fins el 3 d’octubre.

Dijous 14 de setembre. Festa de l’Exaltació de la Santa Creu. Missa a les 20h. a la basílica de Santa Maria, amb la participació del Cos de Portants del Sant Crist en el dia de la seva festa patronal.

Missa a la capella del col·legi Sant Ramon. Es reprendrà el proper diumenge dia 17 de setembre, com sempre a les 9h.