17 de setembre de 2017

Acaba l’estiu, comença el curs

Aquests dies anem reprenent les diverses activitats pastorals de la parròquia. Hem deixat l’estiu enrere, i encarem amb il·lusió el nou curs. Volem, però, fer memòria agraïda d’allò que hem viscut en aquests mesos intensos.

En primer lloc, les activitats d’educació en el lleure: les dues tandes de colònies a la casa de Penyafort, els campaments dels grups de joves a Núria i al País Basc…; enguany amb una participació molt nombrosa i amb un èxit en el desenvolupament de totes aquestes activitats.

També la Festa Major, amb totes les celebracions litúrgiques (misses, novenes…) i les altres més populars, tradicionals i de lleure, amb tanta participació i expressió de convivència, cultura i tradició.

No podem oblidar que el mes d’agost va quedar marcat per l’atemptat a Barcelona del dia 17 d’agost. Fruit d’aquesta acció terrorista, va morir també el jove vilafranquí Pau Pérez Villán, un noi ple de valors humans, batejat i confirmat a Santa Maria, exalumne del col·legi Sant Ramon. Les exèquies, celebrades amb molta emotivitat a la basílica, van mostrar el dolor de tanta gent, la preocupació per la situació que estem vivint; però també l’esperança cristiana. I la família, practicant habitual a la comunitat cristiana de Vilafranca, va agrair el suport de la parròquia i de tota la vila.

Finalment, recordar que durant aquest estiu m’he incorporat a l’equip sacerdotal de la vila com a rector de la parròquia de Santa Maria i altres pobles, amb la qual cosa queda cobert aquest servei que havia quedat vacant des de la defunció del recordat Mn. Jaume Berdoy.

Donem gràcies a Déu per tot el que hem fet i viscut en aquest estiu, i que el descans del qual hàgim pogut també gaudir ens ajudi a “carregar piles” de cara al nou curs pastoral que comencem.

Xavier Aymerich

______________________________________________________________________

Missa a la capella del col·legi Sant Ramon. A partir d’avui es reprèn aquesta missa, com sempre els diumenges a les 9h.

Despatx parroquial. Aquesta setmana ja l’obrim amb els horaris habituals: dilluns, dimecres, divendres de 19 a 21h. (C/Sta.Maria, 12).

Inscripcions a la catequesi de Primera Comunió. Les hem fet ja durant aquesta setmana, però encara es pot apuntar algú que no ho hagi fet. La catequesi comença per als infants que fan el 3r. curs de Primària. Els nens i nenes que ja van fer el primer curs també han d’apuntar-se. La catequesi començarà el mes d’octubre.

Inscripcions al Grup Esplai Parroquial. Dimarts i divendres de 19:30h. a 21h. a Can Trabal. Restaran obertes fins el 3 d’octubre.

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies 13, 14, 15 i 16 d’octubre. Aquest dimecres dia 20 de setembre (a les 19:30h. a la Sala Mn. Vinyeta) es reparteixen les cel·les als que les tenen reservades. Hi ha la possibilitat d’apuntar-se als autocars i/o al dinar del diumenge dia 16 (inscripcions a la rectoria).

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 posa a la venda participacions del número 71.812, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 euros al despatx parroquial i en diversos establiments de la vila. Aquest cap de setmana (16 i 17 de setembre) es venen també a la sortida de totes les misses de les diferents esglésies.

Reunions. Comissió d’economia i obres: dimarts 19 a les 20:30h. Comissió permanent del consell pastoral: dimecres 20 a les 21h.