1 d’octubre de 2017

L’Acte Penitencial de la missa

Com bé sabem, dintre dels ritus inicials de la missa hi ha l’acte penitencial. El mossèn convida els fidels a penedir-se i, després d’un breu silenci, la comunitat demana perdó al Senyor. Aquesta confessió el missal preveu fer-la amb tres fórmules possibles:

– l’oració del “Jo confesso”, que diu tothom alhora;

– el diàleg “Senyor, tingueu pietat de nosaltres. Perquè hem pecat contra vós / Mostreu-nos, Senyor, la vostra misericòrdia. I doneu-nos la vostra salvació”;

– o bé les tres invocacions seguides del “Senyor, tingueu pietat / Crist, tingueu pietat / Senyor, tingueu pietat” (per a les quals hi ha diverses variants, algunes adaptades als temps litúrgics).

Tot seguit, el celebrant diu la conclusió: “Que Déu omnipotent s’api-adi de nosaltres, ens perdoni els pecats i ens dugui a la vida eterna”. És bo d’alternar aquestes tres fórmules. Per exemple, durant el temps de Quaresma pot ser més adient la primera.

La segona fórmula és poc utilitzada, tot i que té una gran riquesa en el llenguatge. Donat que parla explícitament de la misericòrdia de Déu, va ser especialment utilitzada durant l’Any Sant de la Misericòrdia.

El Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona ens proposa utilitzar-la ara també, durant uns mesos, fins arribar al temps d’Advent. Serà bo, doncs, repassar-la i memoritzar les respostes del poble. La repetim:

Senyor, tingueu pietat de nosaltres.

– PERQUÈ HEM PECAT CONTRA VÓS.

Mostreu-nos, Senyor, la vostra misericòrdia.

– I DONEU-NOS LA VOSTRA SALVACIO.

Catequesi de Primera Comunió. Dilluns dia 2 primer dia de catequesi dels grups de 1r. curs, a Santa Maria i a l’Espirall. Dimarts dia 3, primer dia de catequesi dels grups de 2n. curs, a Santa Maria i a l’Espirall. Sempre de 17:30h. a 18:30h.

Catequistes d’infants. Dimecres dia 4, a les 17h. reunió de les cate-quistes de 1r. curs, i a les 18h. les de 2n. curs. Diumenge 8 d’octubre a les 17h. a la Casa de l’Església de Sant Feliu de Llobregat, trobada de catequistes de tota la diòcesi i enviament per part del bisbe Agustí.

Divercat. Trobades per a nois i noies que ja han fet la 1ª Comunió (4t. i 5è. Primària, 1r. i 2n. d’ESO). Dissabtes alterns de 18:45h. a 19:45h. Inscripcions al despatx parroquial. Començem el 7 d’octubre.

Missa Jove. Especialment pensada per a infants i joves. Cada dissabte a les 20h. a Santa Maria. Comencem aquest dissabte dia 7 d’octubre.

Grup Esplai Parroquial. Les inscripcions encara estan obertes a Can Trabal fins el 3 d’octubre. El curs comença el dissabte 7 d’octubre de 16:30h. a 18:30h.

Grup bíblic. Reprenem aquest grup obert a tothom. Aquest any sobre el llibre del Gènesi. Primera reunió: dimarts 3 d’octubre de 18:45h. a 19:45h. (primer i tercer dimarts de cada mes). Tema: Gn 12,14, “Abram se n’anà tal com el Senyor li havia dit”. Animem a participar-hi els interessats a conèixer més la Paraula de Déu.

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies 13, 14, 15 i 16 d’octubre. Estan obertes les inscripcions per pujar el diumenge dia 15: autocar 10€ (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera Pene-dès) i/o dinar de germanor 20€. Inscripcions al despatx parroquial (cal pagar en el moment d’apuntar-se).

Consell pastoral. Reunió el dijous 5 d’octubre a les 21h.