22 d’octubre de 2017

Domund 2017: “Sigues valent, la missió t’espera”

La Jornada Mundial de les Missions ens torna a convocar entorn a Jesucrist i la seva acció en l’Església a través de l’Esperit Sant, recolzant-se en la força de l’Evangeli com a transformador de la humanitat.

Jesús es torna de nou contemporani nostre de forma que els qui l’acullen amb fe i amor experimentem la força transformadora del seu Esperit ressuscitat que fecunda la creació.

No es comença a ser cristià per una decisió ètica o una idea, sinó pel trobament amb el Crist, qui dona un nou horitzó a la vida i una orientació decisiva i aporta a les persones l’alegria, el compromís i l’esperança enmig de les dificultats de la vida.

L’Església, missionera per origen, està animada per una espiritualitat  d’èxode continu per tal de portar a les perifèries la llum de l’Evangeli.

Aquesta és la tasca que realitzen els 13.000  missioners de “frontera” dedicant-hi la vida i totes les seves millors facultats. Ells no han tingut  por, han estat valents i s’esmercen per dur l’Evangeli a tota criatura.

Cal que des d’aquí els fem costat amb la pregària i l’ajut econòmic.

El dissabte dia 21 i diumenge 22 a totes les misses es farà la pregària i la col.lecta per al Domund  d’enguany. Cal ser generosos, la finalitat val la pena.

Grup Tercer Món – Mans Unides de Vilafranca

__________________________________________________________

Inscripcions catequesi de confirmació i grups de joves. Obertes al despatx parroquial fins el 30 d’octubre, per a nois i noies a partir de 3r. d’ESO.

Sessions de formació litúrgica. Iniciem aquesta nova proposta, adreçada a les persones que preparen o exerceixen algun servei en les misses de les nostres parròquies, i a tots els feligresos interessats en conèixer els elements centrals de la litúrgia, aprofundir en el sentit de les celebracions, resoldre dubtes… Un dissabte al mes a la sala Mn. Vinyeta, de 18:30h. a 19:30h. Primera sessió: dissabte 28 d’octubre.

Reunions. Dimarts 24 a les 21h. comissió permanent del consell pastoral. Dimecres 25, consell pastoral arxiprestal. Dijous 26 a les 18h. equip responsable de la catequesi. Divendres 27 a les 20:30h. equip de pastoral de joves.

Pastoral de la Salut. Missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny dissabte 28 d’octubre a les 11:30h.

Concert en record de Mn. Jaume Berdoy. Rèquiem de Mozart, a càrrec de la Polifònica de Vilafranca, juntament amb l’Orquestra de Cambra del Penedès i quatre solistes. Diumenge 29 d’octubre a les 19h. a la basílica de Santa Maria. Localitats al preu de 15-20€. Es poden adquirir a Teixits Solà, la Botiga del Parquet, Opticàlia, Tintoreria Juncosa, i també al despatx parroquial. Els beneficis obtinguts, un cop cobertes les despeses del concert, es dedicaran a les obres de rehabilitació de la basílica “Santa Maria 2020”.

Nota: amb motiu d’aquest concert la missa vespertina del diumenge 29 d’octubre se celebrarà a les 20:15h. a la parròquia de la Trinitat.

Grup de pregària “Apostolat de la Divnia Misericòrdia”. Es reuneixen cada divendres a les 19h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat per resar el rosari i la “coroneta” de la Divina Misericòrdia. Grup obert a tothom que hi estigui interessat.