8 d’octubre de 2017

91ª Romeria a Montserrat: 13,14,15,16 d’octubre de 2017

Aquest any 2017 celebrem la Romeria de Vilafranca a Montserrat amb el record agraït de mossèn Jaume Berdoy, autèntic referent de les nostres parròquies durant els darrers anys, i gran devot de Montserrat, que ens ha deixat darrerament. La comissió parroquial, tanmateix, ha preparat amb il·lusió els actes d’enguany continuant el seu llegat i el de la llarga història de la nostra Romeria del qual ens sentim hereus.

El monestir proposa a tots els romeus d’aquest any 2017 el lema pastoral “La meva casa és casa d’oració”, amb motiu dels 425 anys de la consagració de l’església del santuari. Una ocasió per viure el nostre pelegrinatge amb el sentit de pregària que comporta la vida cristiana, i més encara una romeria a un santuari de la Mare de Déu com és Montserrat. Recordem els horaris dels principals actes de la Romeria:

Divendres 13: Celebració del sagrament del Perdó (19:30h).

Dissabte 14: Activitat amb els joves (9:30h). Pregària del Rosari pel camí dels Degotalls (10h). Actuació dels Falcons de Vilafranca (12:15h) i dels Castellers de Vilafranca (13h). Pregària del Viacrucis per la muntanya (16:30h). Rebuda de la Romeria (18h). Activitat lúdica per a infants i joves (18:30h). Vetlla de Santa Maria (22h).

Diumenge 15: Missa conventual, amb text introductori i ofrena (11h). Tot seguit, salutació de l’abat. Dinar de germanor (14h).

Dilluns 16: Missa dels romeus (9h). Comiat de la romeria (13:15h).

__________________________________________________________________

Festa de la Mare de Déu del Remei. Avui dia 8 (segon diumenge d’octubre). Missa a les 10h. a parròquia de la Santíssima Trinitat. Al final, veneració de la imatge i cant de la Pregària del Remei.

Grup d’estudi d’evangeli. Dimarts dia 10 d’octubre a les 20:30h. (cada segon dimarts de mes a la rectoria). Grup obert a tothom que hi estigui interessat. Reflexionem sobre l’evangeli del diumenge vinent.

25 anys d’ordenació sacerdotal de Mn. Carles Catasús. Dimecres 11 d’octubre a les 20h. a Sant Sadurní d’Anoia. Per molts anys!!

Mare de Déu del Pilar. Dijous 12 d’octubre. Misses com els dies feiners. Missa solemne a les 10h. a l’església de la Mare de Déu del Pilar del Molí d’en Rovira (Residència Mare Ràfols).

Inscripcions catequesi de confirmació i grups de joves. Obertes al despatx p. fins el 30 d’octubre, per a nois i noies a partir de 3r. d’ESO.

Misses dies feiners. Hem reprès ja les misses dels dimarts a les 20h. a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (barri de l’Espirall); i després de Romeria (17 d’octubre) reprendrem també les misses dels dimarts i divendres a les 10:30h. a l’església de Sant Francesc.

Jornades de formació i animació pastoral. Tindran lloc com cada any els dies 16, 17, 18 i 19 d’octubre a la Sala Mn. Vinyeta (de 21:30 a 23h), sota el lema de l’objectiu diocesà: “Us he confiat la missió d’anar per tot arreu i donar fruit”. Els temes seran: Càritas i la comunitat cristiana; Església petita i fecunda, visió bíblica; Els joves, la fe i la vocació; Martí Luter, 500 anys de l’inici de la Reforma. La setmana que ve donarem el programa detallat.

Concert en record de Mn. Jaume Berdoy. Rèquiem de Mozart, a càrrec de la Polifònica de Vilafranca, juntament amb l’Orquestra de Cambra del Penedès i quatre solistes. Diumenge 29 d’octubre a les 19h. a la basílica de Santa Maria. Localitats al preu de 15-20€.