29 d’octubre de 2017

Pla pastoral diocesà: fruit, missió i testimoni

Arribem aquest 2017-2018 al tercer curs del Pla Pastoral del bisbat de Sant Feliu que porta per lema general “Jo sóc el cep i vosaltres les sarments” (Joan 15,5). El rerefons d’aquest pla triennal és aquest text de l’evangeli (Joan 15,1-17), en què apareixen les sarments, que som nosaltres, ben unides a Jesús, en comunió amb tota la vinya, per donar fruit de bon raïm.

Recordem que el primer curs del trienni vam tractar la unió dels cristians amb el Senyor: “Manteniu-vos en el meu amor” (Joan 15,9), l’Església viu de l’amor misericordiós de Déu.

I el segon curs, el passat, vam aprofundir en la comunió: “Estimeu-vos els uns als altres” (Joan 15,12), l’Església comunió de germans que s’estimen.

Doncs aquest tercer i últim curs el lema és “Us he confiat la missió d’anar per tot arreu i donar fruit” (Joan 15,16), amb el subtítol: L’Església testimoni d’amor en el món. Reflexionarem, doncs, com els cristians, individualment i comunitàriament, donem fruit en la missió i el testimoni enmig del món.

Hem començat a treballar ja el tema tant a nivell diocesà com parroquial, en el consell, en els grups… i seguirem fent-ho. Alguns dels objectius concrets que se’ns proposen són: formació en la Doctrina Social de l’Església; vida litúrgica i pregària; els joves, la fe i la vocació (tot preparant el Sínode del 2018); la pastoral vocacional; el compromís laïcal en el món; l’acció de Càritas que implica tota la comunitat…

Demanem al Senyor que aquest treball doni bon fruit.

_________________________________________________________________

Inscripcions catequesi de confirmació i grups de joves. Obertes encara aquesta setmana, per a nois i noies a partir de 3r. d’ESO.

Concert en record de Mn. Jaume Berdoy. Rèquiem de Mozart, a càrrec de la Polifònica de Vilafranca, juntament amb l’Orquestra de Cambra del Penedès i quatre solistes. Diumenge 29 d’octubre a les 19h. a la basílica de Santa Maria. Venda d’entrades una hora abans. Els beneficis obtinguts, cobertes les despeses del concert, es dedicaran a les obres de rehabilitació de la basílica “Santa Maria 2020”.

Nota: amb motiu d’aquest concert la missa vespertina del diumenge 29 d’octubre se celebrarà a les 20:15h. a la parròquia de la Trinitat.

Solemnitat de Tots Sants: dimecres 1 de novembre

Misses amb els mateixos horaris que cada diumenge (i vigília).

Commemoració dels Fidels Difunts: dijous 2 de novembre

Misses amb els mateixos horaris que els dijous feiners.

A les 17h. pregària a la capella del Cementiri Municipal.

Trobada dels animadors de la litúrgia. Dissabte 4 de novembre, de 10h a 13h. a la Casa de l’Església de Sant Feliu. Tema: “La celebració litúrgica, espai de comunió i de missió”, a càrrec de Mn. Joan Torra. La parròquia organitza un autocar, inscripcions al despatx parroquial.

Mn. Joan Batlles i Alern. Va morir el passat 24 de setembre a l’edat de 100 anys. Capellà de referència en la renovació de l’Església catalana a partir del Concili Vaticà II, al costat d’altres companys com el vilafranquí Josep Maria Tutusaus, va rebre la Creu de Sant Jordi l’any 1994. Molt recordat a Vilafranca, on va ser vicari del 1946 al 1948, i encara després força anys més en la pastoral del lleure i amb els joves. Descansi en la pau del Crist.

Reunions. Dimarts 31 a les 18:45h, pastoral de la salut. Dijous 2 a les 21h, consell pastoral parroquial. Divendres 3ª les 21h, acollidors de promesos.