5 de novembre de 2017

Visita Pastoral Arxiprestal

Recordem que el bisbe Agustí va fer una Visita Pastoral a totes les parròquies de la diòcesi, que a les parròquies de Vilafranca va tenir lloc durant els mesos de febrer i maig de l’any 2011. Era una visita que pretenia conèixer la realitat pastoral dels diferents grups, col·lectius i activitats de cada parròquia. Ara és l’hora de fer una altra visita pastoral, però en aquest cas és una Visita Pastoral Arxiprestal. Això vol dir que el bisbe visitarà les diferents realitats d’àmbit arxiprestal, com són una reunió amb els preveres i diaques, també una entrevista personal amb cadascun d’ells en el seu lloc habitual de vida, una reunió amb el consell pastoral arxiprestal (representants de les diferents parròquies), i també una jornada final oberta que inclourà una estona de pregària compartida entre tots. Els actes de la Visita Pastoral a l’Arxiprestat de Vilafranca tindran lloc durant el mes de novembre, i els anirem anunciant oportunament.

__________________________________________________________________

Obres de restauració i rehabilitació de la façana sud de la basílica de Santa Maria. Com tothom ha pogut observar, ha començat la segona fase de les obres de restauració i rehabilitació de la façana sud de la basílica de Santa Maria, continuant el projecte iniciat en la primera fase. Consisteix en la neteja i restauració de la façana i cobertes de les capelles i el damunt dels contraforts, consolidació dels elements escultòrics (gàrgoles, cornises) i fixació dels elements pictòrics que es puguin trobar. Està previst que acabin abans de Nadal.

Grup bíblic. Propera reunió: dimarts 7 de novembre de 18:45h. a 19:45h. a la rectoria de Santa Maria. Tema: Gn 15,1-6: Abram va creure en el Senyor, i el Senyor li ho comptà com a justícia. Obert a tothom interessat en conèixer més i aprofundir la Paraula de Déu.

Càritas Interparroquial. Dimecres 8 a les 10h. reunió de la junta coordinadora de Càritas Interparroquial de Vilafranca. Recordem els nous horaris d’atenció al públic al carrer de la Font, 35: dimarts, dijous i divendres de 9:30h. a 13:30h.

Altres reunions. Dilluns 6 a les 21h, equip responsable dels grups de diàleg, per programar les conferències d’aquest curs. Dimecres 8 a les 19h, grup de Tercer Món – Mans Unides

Germanor. El proper cap de setmana (11-12 de novembre) tindrà lloc la Jornada de Germanor, destinada a conscienciar-nos i ajudar a l’autofinançament de l’Església, amb col·lecta a totes les misses per al Fons Comú Diocesà.

Cadena de pregària per les vocacions. Com cada any, les diòcesis de Catalunya dediquen el mes de novembre a pregar per les vocacions. Enguany especialment pensant en el Sínode que tindrà lloc l’octubre del 2018 amb el lema: “Els joves, la fe i el discerniment vocacional”. En farem esment a les nostres celebracions, sobretot els dies que té assignat en aquesta cadena de pregària el nostre bisbat de Sant Feliu: 9, 19 i 29 de novembre.

Misses familiars. Reprenem aquestes misses adreçades especialment a famílies joves amb infants petits. Segon dissabte de cada mes a les 19h. a la capella del Santíssim de la parròquia de la Santíssima Trinitat. Primera missa: 11 de novembre.

Recessos espirituals “Aixeca’t”. Donem a conèixer aquesta proposta, oberta a tothom que hi estigui interessat. Un dissabte al matí de cada mes (de 10:30h. a 13:30h), a l’església de Castellet. Primer recés del present curs: 11 de novembre.