12 de novembre de 2017

Germanor

Celebrem aquest diumenge la Jornada de Germanor, un dia dedicat a conscienciar-nos sobre la importància de la col·laboració econòmica dels fidels per tal d’aconseguir l’autofinançament de l’Església. Transcrivim aquí un fragment de la reflexió del nostre bisbe Agustí:

L’aportació de cadascú a la gran família de l’Església pot ser molt rica i variada. Cap membre de l’Església pot ser merament passiu, i l’esforç personal per portar endavant una autèntica vida de fe ja és aportació a l’Església universal. La col·laboració visible que cadascú fa en favor de tots va des de l’estimació sincera, passant per la pregària, el tracte d’ajuda al germà, la dedicació de temps a serveis comunitaris, fins a l’aportació econòmica per al seu sosteniment. Aquesta ha de ser sempre un signe de fe i d’amor, ha de néixer d’un sentit sincer de pertinença a la gran família, i hem de fer-la amb un esperit d’agraïment per tot allò que rebem de Déu per mitjà de la seva Església. En el fons, l’aportació econòmica significa allò que en el llenguatge tradicional anomenem “una ofrena”: una ofrena agraïda a Déu, dipositada en les mans de la seva Església, des de la qual contribuirà a consolidar i eixamplar la gran família, perquè uns altres puguin gaudir dels mateixos beneficis que nosaltres.

Aquest diumenge, doncs, a totes les misses farem la col·lecta per al Fons Comú Diocesà, d’on surten els diners per als serveis diocesans, els salaris dels mossens i treballadors del bisbat, els ajuts a les parròquies… Recordem que també hi ha la possibilitat de subscriure una quota fixa en favor de la parròquia, i que els donatius a l’Església es poden desgravar en la Declaració de la Renda.

____________________________________________________________

Horaris de misses. Hem restablert ja l’horari de misses complet, amb alguns canvis en aquest nou curs 2017-2018. Recordem-lo:

– Dies feiners (i dissabtes): 8:15h. parròquia Santíssima Trinitat; 8:15h. monestir Mare de Déu del Carme; 10:30h. església Sant Francesc (només dimarts i divendres, durant el curs); 20h. basílica Santa Maria; i també només els dimarts durant el curs a les 20h. a l’església Mare de Déu de Montserrat.

– Diumenges i festes de precepte: Vigília 18:30h. residència Mare Ràfols (Molí d’en Rovira); vigília 20h. basílica Santa Maria; 9h. capella col·legi Sant Ramon (durant el curs); 10h. parròquia Santíssima Trinitat; 10h. capella Mare de Déu de Fàtima; 10:15h. capella de l’Hospital Comarcal; 11h. església Mare de Déu de Montserrat; 12h. basílica Santa Maria; 18:30h. monestir Mare de Déu del Carme; 20h. basílica Santa Maria.

* Cal destacar que hem reprès la missa dels dies feiners (dimarts i divendres) a l’església de Sant Francesc a les 10:30h; i també la missa dels diumenges a la capella del col·legi Sant Ramon a les 9h. Però no se celebra la missa a la capella de l’Asil Inglada Via. Igualment cal prestar atenció al monestir de la Mare de Déu del Carme, on la missa només se celebra a les 18:30h. els diumenges; la resta de dies feiners (inclosos els dissabtes) ara se celebra a les 8:15h. del matí.

Grup d’estudi d’evangeli. Dimarts dia 14 de novembre a les 20:30h. (cada segon dimarts de mes a la rectoria). Grup obert a tothom que hi estigui interessat. Reflexionem sobre l’evangeli del diumenge vinent.

Altres reunions: Dimecres 15, junta de la casa de colònies de Penyafort. Divendres 17 a les 21h. a la sala parroquial Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants de 2n. curs de catequesi.

Jornada Mundial dels Pobres. La va establir el papa Francesc com a fruit de l’Any Sant de la Misericòrdia. Tindrà lloc cada any el diumenge XXXIII de durant l’any, per tant diumenge que ve dia 19 de novembre.