17 de desembre de 2017

Una altra manera de preparar el Nadal

Dins el temps d’Advent, un dels recursos que té la litúrgia catòlica per a la preparació immediata de la celebració de Nadal és el cant de les antífones marianes abans del Magnificat durant les vespres dels set dies previs a la Nativitat del Senyor. Són les anomenades “antífones majors” i també les “antífones de la O”, a causa que totes elles comencen amb l’exclamació admirativa “O” (en català “Oh”). Elles soles formen un petit capítol i un tresor dins els vast repertori del cant gregorià. Les seves belles melodies ens preparen interiorment a rebre el missatge joiós del naixement del Salvador. Per als dies del 17 al 23 de desembre, la Schola Gregoriana de Vilafranca ha programat el cant d’aquestes antífones a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria, cada dia a 2/4 de 9 del vespre després de la missa.

Altres mitjans importants per preparar el Nadal:

– La col·lecta prèvia al Nadal en favor de Càritas Diocesana de Sant Feliu. Es fa a totes les misses dels dies 16-17 de desembre.

– Les CELEBRACIONS COMUNITÀRIES DEL SAGRAMENT DEL PERDÓ (amb absolució individual):

Dilluns 18 a les 19h. a l’església de Sant Francesc

Dilluns 18 a les 21h. a la basílica de Santa Maria

Dimarts 19 a les 20h. a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (per aquest motiu la missa dels dimarts s’avança a les 19:30h).

La setmana que ve oferirem un full informatiu extraordinari amb tots els horaris de les celebracions de Nadal. Avancem, però, les misses de Nadal: diumenge 24 a les 19h a la Trinitat (per a famílies amb infants petits), a les 22h. al monestir del Carme, i a les 24h. a Santa Maria i al col·legi Sant Ramon; el dilluns 25 les misses com els diumenges.

Concert de Nadal a l’Espirall. A càrrec del coro “Aire de las Marismas” de Santa Margarida i els Monjos. Diumenge 17 a les 11:45h. a l’església de Montserrat, en acabar la missa del diumenge.

Noces d’or sacerdotals de Mn. Josep Puig. Va rebre l’ordenació el 23 de desembre de 1967. Ho celebrarem amb una missa avui diumenge 17 a les 18h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Grup bíblic. Propera reunió: dimarts 19 de desembre de 18:45h. a 19:45h. a la rectoria de Santa Maria. Tema: Gn 16,1-12.15-16: Tindràs un fill i li posaràs el nom d’Ismael. Obert a tothom interessat en conèixer més i aprofundir la Paraula de Déu.

Exposició de pessebres. A la Capella dels Dolors.  Oberta cada dia de 18h. a 20h. i els dissabtes, diumenges i festius també de 12h. a 14h.

Paraula i Vida 2018. Tenim a disposició de tothom a qui interessi aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al despatx parroquial o a la sagristia de Santa Maria al preu de 3€, en català o en castellà.

Missa dels dimarts i divendres a Sant Francesc. Se suprimeix durant les festes de Nadal. Per tant, no se celebrarà del 23 de desembre al 8 de gener. Es reprendrà a partir del dimarts 9 de gener.

Celebració de les noces d’or i de plata matrimonials. Diumenge 31 de desembre (festa de la Sagrada Família) a la missa de les 12h. a la basílica de Santa Maria. Hi convidem especialment els matrimonis que aquest any 2017 heu celebrat els 25 o 50 anys de casats.