21 de gener de 2018

Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians

L’any 2017 ha estat particularment intens per la commemoració dels 500 anys de la Reforma de Martí Luter. Arreu s’han fet actes, conferències, pregàries… per recordar aquest esdeveniment que va marcar la història de l’Església i del món; amb un interès nou, que és recuperar tot allò de bo que va tenir la Reforma per avançar junts en el futur cap a la unitat volguda pel Senyor. El document “Del conflicte a la comunió”, escrit conjuntament per luterans i catòlics, ha donat una nova perspectiva, des de l’autocrítica, senyalant la fe en Jesucrist com a centre de la vida de tot cristià, sigui de la confessió que sigui.

Ara celebrem, com cada any, del 18 al 25 de gener, la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians, amb una nova temàtica que queda reflectida amb aquest verset del llibre de l’Èxode: “La vostra dreta, Senyor, és forta i gloriosa” (Ex 15,6). El papa Francesc ha fet nombrosos signes ecumènics, i també a la nostra diòcesi de Sant Feliu de Llobregat es fan diversos actes organitzats per la Delegació d’Ecumenisme, entre els quals el Grup Estable de Diàleg i Consell Ecumènic, que aplega representants de diverses confessions cristianes del bisbat, i que es reuneix regularment a l’església de Sant Francesc.

A Vilafranca del Penedès hi ha hagut des de fa molts anys un interès pel diàleg ecumènic, així com també amb les altres religions. Durant molts anys es va fer una pregària conjunta entre les parròquies i l’Església Evangèlica del carrer Amàlia Soler. Malauradament, en aquests moments no és possible fer aquesta pregària conjunta. Però els cristians catòlics continuem pregant per la unitat, i ho fem especialment durant totes les misses i celebracions d’aquesta setmana.

Sant Antoni Abat. Diumenge 21 de gener, Festa dels Tres Tombs. La benedicció dels animals es farà a les 13h. al davant de l’església de Sant Francesc.

Grups de diàleg. Primera conferència del curs. Dilluns 22 de gener: “La Doctrtina Social de l’Església i la solució dels problemes socials, per Concepció Huerta, Llicenciada en Teologia. Membre del SeDASE (Seminari de Doctrina i Acció social de l’Església) de la Facultat de Teologia de Catalunya.

Altres reunions. Dijous 25 a les 20:30h, comissió permanent del consell pastoral interparroquial.

Pastoral de la Salut. Missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny dissabte 27 de gener a les 11:30h.

Sessió de formació litúrgica. Adreçada a les persones que preparen o exerceixen algun servei en les misses de les nostres parròquies, i a tots els feligresos de l’Arxiprestat interessats en conèixer els elements centrals de la litúrgia, aprofundir en el sentit de les celebracions, resoldre dubtes… Propera sessió: dissabte 27 de gener, de 18:30h. a 19:30h. a la sala Mn. Vinyeta (un dissabte al mes).

Aplec de Sant Pau. Diumenge 28 de gener. Amb motiu de la festa de la Conversió de Sant Pau (que se celebra el 25 de gener). 11h. missa davant de l’ermita. A continuació, diversos actes lúdics i culturals.

¿Vols rebre el full informatiu parroquial per mail? Dona al despatx parroquial la teva adreça de correu electrònic (o envia un missatge a parroquia@parroquiesdevilafranca.org) i t’inclourem en el grup al qual cada setmana s’envia el full i altres informacions.

Web parròquia. Recordem també que podeu consultar tota la informació de les parròquies de Vilafranca a la pàgina web que mirem de tenir sempre actualitzada: http://www.parroquiesdevilafranca.org