25 de febrer de 2018

L’economia de les nostres parròquies

Avui, juntament amb aquest full informatiu parroquial, en trobareu un altre d’extraordinari amb el resum econòmic de l’any 2017. Aquest resum inclou tot allò que fa referència als ingressos i despeses de les parròquies de Vilafranca, incloent no només les diverses esglésies (Sta. Maria, Stma. Trinitat, Fàtima, Montserrat, St. Francesc), sinó també els altres edificis de titularitat parroquial, i sobretot totes les activitats pastorals que es porten a terme. Una tasca complexa que gestiona la comissió d’economia, la qual es fa càrrec també de les qüestions de manteniment i reparacions. D’entrada volem agrair el servei d’aquests voluntaris que porten a terme una tasca poc visible però molt necessària i a més a més no fàcil.

També volem destacar que l’economia de la parròquia presenta dificultats per al seu sosteniment. Us demanem que mireu amb atenció la informació i el comentari, per veure’n la complexitat, alhora que també les dificultats per a l’autofinançament.

Cal doncs fer una crida a la consciència dels fidels que entre tots hem de fer front a les necessitats econòmiques de la comunitat. Un mitjà evidentment són els donatius i les col·lectes. Però també en tenim un altre poc aprofitat: són les subscripcions fixes domiciliades, molt útils perquè permeten al feligrès preveure la donació a la parròquia, i la parròquia sap que compta amb uns ingressos fixos. A més a més, la parròquia emet un certificat per poder desgravar aquestes donacions a la Declaració de la Renda. Per això oferim també avui un full per formalitzar aquestes quotes domiciliades. I animem tots els fidels a col·laborar de forma conscient i responsable en l’economia parroquial.

Viacrucis. Avui a les 18h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Altres reunions. Dimarts 27 a les 18:45h, pastoral de la salut. Dimecres 28 a les 20:30h, junta de la casa de colònies de Penyafort. Dijous 1 de març a les 21h, consell pastoral interparroquial.

Pregària amb exposició del Santíssim. Dijous 1 de març. Cada primer dijous de mes, a continuació de la missa de les 20h. a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria.

Plafons explicatius. Hem instal·lat recentment aquestes explicacions dels altars laterals de la basílica de Santa Maria. Esperem que siguin útils, no només pel seu interès artstic sinó també sobretot pastoral.

Residència Inglada Via. El passat dissabte 3 de febrer tingué lloc la inauguració de la sala de visites amb el nom de “Mn. Jaume Berdoy”, amb la presència de la mare i la neboda de qui fou membre de la Fundació. Van intervenir a l’acte el bisbe Agustí Cortés (que també celebrà l’Eucaristia a la capella), el president del Patronat Martí Solé Bordes, la directora Marga Padullés, amb l’assistència del regidor de gent gran Raimon Gusi, altres mossens, residents i persones vinculades a l’entitat. Donem-ne gràcies a Déu!

Estadística parroquial 2017

(celebrats en les diferents esglésies i centres de culte de la vila):

– Baptismes: 86

– Primeres comunions: 123

– Confirmacions: 25

– Matrimonis: 10

– Exèquies: 247

Missa a la televisió. Cada diumenge a les 10:30h. per TV2. Des de fa 35 anys, actualment des del monestir de les dominiques de Sant Cugat, presidida per Mn. Carles Cahuana. Un gran servei per a les persones ancianes o malaltes que no poden desplaçar-se a l’església.