11 de febrer de 2018

Pastoral de la Salut

Coincidint amb la Jornada Mundial del Malalt, que se celebra cada any el dia de la Mare de Déu de Lourdes (11 de febrer), comentem breument la Campanya que organitzen les delegacions diocesanes, i que aquest any porta per lema “Acompanyar la família en la malaltia”. Recordem que el diumenge VI de Pasqua (6 de maig) se celebra la Pasqua del Malalt, i es reprendrà altra vegada aquesta campanya.

En tot cas, val la pena destacar el treball que fa a Vilafranca l’equip de la “pastoral de la salut”, un grup de voluntaris que organitzen la missa mensual al Centre Sociosanitari Ricard Fortuny, visiten els malalts i els porten la comunió a casa seva i en altres residències, preparen anualment la celebració comunitària de la Unció dels Malalts… Un servei pastoral molt important, i sovint poc conegut, perquè suposa portar als feligresos que ja no poden participar en les celebracions l’amor i la misericòrdia de Déu i també el suport i l’acompanyament de la comunitat cristiana.

Aprofitem per recordar que podeu demanar aquest servei de portar la comunió a les cases particulars o a les residències on viuen persones que eren practicants habituals de les misses dels diumenges i que ara no hi poden participar. Amb molt de gust els portarem l’Eucaristia en els horaris que concretarem. Els mateixos malalts o ancians, si llegiu aquesta informació, o els seus familiars, poseu-vos en contacte amb la parròquia (per telèfon o al despatx parroquial).

Aquest cap de setmana (10-11 de febrer), Mans Unides. Campanya contra la fam amb el lema: “Comparteix el que importa”. Col·lecta i pregària a totes les misses. Continua fins el dia 25 l’exposició “El malbaratament dels aliments”, al vestíbul de l’Hospital Comarcal.

Festa de la Mare de Déu de Lourdes. Diumenge 11 de febrer a la missa de les 12h, amb la participació de la delegació de Vilafranca de l’Hospitalitat, que celebra 10 anys de la seva fundació.

Concert amb motiu de Sant Jocund. Diumenge 11 de febrer, interpretat per Berenguer Montserrat. A les 13h, després de la missa de 12h, a la basílica.

Grup d’estudi d’evangeli. Dimarts dia 13 de febrer a les 20:30h. (cada segon dimarts de mes a la rectoria). Grup obert a tothom que hi estigui interessat. Reflexionem sobre l’evangeli del diumenge.

DIMECRES DE CENDRA. 14 de febrer. Comença la Quaresma. Misses amb imposició de la cendra: 8:15h. Stma. Trinitat; 8.15h. Monestir del Carme; 20h. Santa Maria; 20h. M.de Déu de Montserrat.

Altres reunions. Dimarts 13 a les 20:30h, reunió de la comissió d’economia i obres. Divendres 16 a les 21h a la sala parroquial Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants de 2n. curs de catequesi.

Recés espiritual “Aixeca’t”. Un dissabte al matí de cada mes (de 10:30h. a 13:30h), a l’església de Castellet. Proper recés: 17 de febrer.

Missa familiar. Dissabte 17 de febrer a les 19h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat. Adreçada a famílies joves amb infants petits.

Catalunya Cristiana. El passat 21 de gener aquest setmanari d’informació religiosa va arribar al número 2.000, després de gairebé 40 anys des que es va començar a publicar. El podeu adquirir a la tauleta de la basílica de Santa Maria al preu de 2’70 €. Val la pena!