18 de març de 2018

Quaresma: conversió i reconciliació

El temps de Quaresma és un temps en què se’ns convida especialment a viure el do del perdó. La conversió quaresmal implica, en primer lloc, fer una revisió de la pròpia vida; però també, en conseqüència, penedir-se d’allò que no és prou coherent amb la fe cristiana i demanar-ne perdó. La dinàmica del perdó va quedar molt ben explicitada en l’Any Sant de la Misericòrdia, que vam celebrar durant el 2016, i del qual tots en guardem encara un gran record per la força espiritual que va provocar. Déu és un Pare bo i misericordiós que ens estima i ens acull i ens perdona sempre. Però això demana dels fidels dues coses: tenir consciència de pecat, reconèixer-nos pecadors i demanar perdó; i alhora esdevenir també nosaltres amb els altres “misericordiosos com el Pare” (aquest era el lema del Jubileu). El sagrament de la Penitència és sens dubte el moment màxim en què s’expressa aquesta experiència de sentir-se guarit pel do de Déu que ens reconcilia amb Ell i amb els germans, alhora que experimentem que ens hem convertit i ens obrim a una vida renovada. Morts al pecat amb Jesús, experimentem també la vida nova de Jesús ressuscitat.

És per això que exhortem tots els fidels a rebre el sagrament del Perdó en aquesta recta final de la Quaresma i en els dies de la Setmana Santa. En el programa que repartirem la setmana que ve hi apareixen els horaris de confessions individuals, i també les celebracions comunitàries. Tanmateix les recordem ja ara:

– Dilluns Sant (26 març): 19h. església de Sant Francesc.

– el mateix Dilluns Sant: 21h. basílica de Santa Maria.

– Dimarts Sant (27 març): 20h. església de la M.de D. de Montserrat.

Dia del Seminari. 18 de març, diumenge més proper a St. Josep. Amb el lema “Apòstols per als joves”. Pregària i col·lecta a totes les misses.

Viacrucis. Avui 18 de març a l’església de Sant Francesc (18h).

Sant Josep. Dilluns 19 de març. Per aquest motiu avui no hi ha missa exequial a la basílica de Santa Maria a les 20h.

Grup bíblic. Dimarts 20 de març de 18:45h. a 19:45h. a la rectoria de Santa Maria. Tema: Gn 19,23-29: La dona de Lot va mirar enrere. La propera sessió serà el dimarts 3 d’abril.

Octavari dels Dolors. Del dimarts 20 al divendres 23 de març. Missa a les 20h. a la Capella de la Mare de Déu dels Dolors.

Pastoral de la Salut. Reunió de voluntaris, dimarts 20 (18:45h). Missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny, dissabte 24 (11:30h).

Horaris Setmana Santa. La setmana que ve repartirem el full extraordinari. Per al DIUMENGE DE RAMS, els horaris de misses amb benedicció dels rams seran els mateixos de cada diumenge, excepte a Santa Maria: la benedicció a la plaça serà a les 12:30h. També hi haurà Viacrucis a les 18h. a la basílica.

Missa a Sant Francesc. Amb motiu de les celebracions de Setmana Santa i Pasqua queda suprimida del 27 de març al 9 d’abril. Es reprendrà el 10 d’abril (dimarts i divendres a les 10:30h).

Calvari de l’Associació de Pessebristes. Instal·lat fins a Setmana Santa al baptisteri de la basílica. L’escena del diorama d’aquest any és “El davallament de la creu”. Moltes gràcies als pessebristes.

Full parroquial. La setmana que ve publicarem el full extraordinari amb els horaris de Setmana Santa. Reprendrem la publicació del full informatiu parroquial de Vilafranca el diumenge 8 d’abril.