8 d’abril de 2018

Vèrtex, l’esplai multiplica

El cap de setmana vinent (14 i 15 d’abril) tindrà lloc a Vilafranca una gran trobada general del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés. És un esdeveniment excepcional per commemorar el 60è. aniversari de l’inici de les activitats de lleure de les entitats que formen l’actual moviment. Serà una trobada única i multitudinària, ja que participaran per primera vegada en una mateixa trobada infants, adolescents i joves de 6 a 18 anys, acompanyats dels seus monitors; es calcula que seran més de 4.000 persones. Sota l’eslògan “L’Esplai multiplica”, Vèrtex vol ser un punt de trobada i connexió de l’educació en el lleure, la unió de les persones que formen els centres d’esplai cristians i el seu sentiment de pertinença al MCECC i als seus valors, viscuts com a eina de transformació social.

Els participants arribaran el dissabte al matí a la vila i es distribuiran en grups d’edat. Les activitats, els àpats i l’allotjament tindran lloc en diferents espais, a les escoles, i també pel centre de la vila. Cada grup tindrà també, durant el dissabte, una pregària adaptada a la seva edat. El lloc central serà el recinte firal, on tindrà lloc una activitat final conjunta el diumenge a partir de les 11h, i l’acte institucional de cloenda a les 13h., al qual tothom està convidat.

No cal dir que el nostre GEP hi participa, i està molt implicat en l’organització. Des de la parròquia donem a tothom la benvinguda, i desitgem que sigui un gran èxit.

________________________________________________________

Grup d’estudi d’evangeli. Dimarts dia 10 d’abril a les 20:30h.

Consell pastoral interparroquial. Dijous 12 d’abril a les 21h.

Altres reunions. Dilluns 9 a les 21h. comissió permanent del consell pastoral. Dimecres 11 a les 19h. grup de Tercer Món – Mans Unides. Divendres 13 a les 21h. reunió de pares/mares dels infants del 2n. curs de catequesi que celebraran properament la Primera Comunió.

Resultat col·lecta dia del Seminari. Es va realitzar els dies 17 i 18 de març, i s’han lliurat al bisbat de Sant Feliu 1.663’06 €.

Llibre de poemes del pare Roca. El pare Josep Roca, de la comunitat religiosa del col·legi Sant Ramon, ha publicat un llibre de poesies titulat “Pelegrí de l’amor”. Es pot adquirir al despatx parroquial o a la sagristia de la basílica al preu de 12€. Els beneficis els ofereix per a les obres de restauració de Santa Maria. Gràcies i felicitats al pare Roca; un bon llibre per al proper Sant Jordi!

Baptismes en edat catequètica. Aquest dissabte 7 d’abril reben el sagrament del Baptisme els 4 infants que es preparen per combregar per primera vegada i que no havien estat batejats. Hem fet amb ells i les seves famílies una preparació catecumenal específica, a més de la catequesi amb els seus companys que es preparen per a la 1ª Comuió.

Santa Maria 2020. Hem col·locat recentment un plafó a l’entrada de la basílica de Santa Maria explicant quins han estat els resultats de la restauració de la segona fase de la façana sud que van finalitzar-se el passat mes de desembre. Es continuen recollint donatius de cara a les següents fases, així com també la venda dels imants amb la imatge dels vitralls restaurats.

¿Vols rebre el full informatiu parroquial per e-mail? Dona al despatx parroquial la teva adreça de correu electrònic (o envia un missatge a parroquia@parroquiesdevilafranca.org) i t’inclourem en el grup al qual cada setmana s’envia el full i altres informacions.