15 d’abril de 2018

Celebració comunitària de la Unció dels Malalts

Les parròquies de Vilafranca organitzen cada any una celebració comunitària de la Unció dels Malalts. L’Església ofereix aquest sagrament a tots aquells fidels que, per motiu de l’edat o de la malaltia, experimenten la debilitat física. La Unció dels Malalts envigoreix el cos i l’esperit per la pregària i la unció amb l’oli beneït.

Alguns fidels el reben a casa seva o en el lloc de residència de forma individual quan ho demanen explícitament. Però també és per a tota la comunitat un testimoni i un motiu de pregària compartida el fet de poder-lo celebrar a l’església amb tots aquells que s’hi poden desplaçar.

Recordem que aquest sagrament es pot rebre més d’una vegada, sempre que ho justifiqui un canvi o una nova etapa en la salut de la persona; cal en aquest sentit no fer-ne tampoc una demanda excessiva.

La celebració d’aquest any 2018 tindrà lloc a la basílica de Santa Maria el diumenge 6 de maig dintre de la missa dominical de les 20h. Mitja hora abans (a les 19:30h.) cal que tots els que s’hagin apuntat per rebre el sagrament siguin a la mateixa basílica per fer la preparació. Els interessats podeu adreçar-vos al despatx parroquial (tel. 93.892.06.46) o bé als voluntaris del grup de la Pastoral de la Salut (visitadors de malalts) fins el 30 d’abril. Atendrem també ben de gust les informacions o aclariments que ens demanin els familiars dels avis o malalts. Si alguna persona necessita assistència per desplaçar-se a l’església, comuniqueu-nos-ho i ja buscarem alguna solució.

________________________________________________________________

Vèrtex. Recordem que aquest cap de setmana té lloc a Vilafranca la trobada del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans. L’acte central és avui al migdia al recinte firal.

Grups de diàleg. Conferència: “Compromís dels laics en el món”, per Cori Casanova, metgessa, membre de l’equip “Laïcat XXI”. Dilluns 16 d’abril a les 21h. a la sala Mn. Vinyeta.

Grup bíblic. Dimarts 17 d’abril de 18:45h. a 19:45h. a la rectoria de Santa Maria. Tema: Gn 23,1-6: Abraham anà a plorar i a fer el dol per la mort de Sara. Obert a tothom interessat.

Recés espiritual “Aixeca’t”. Un dissabte al matí de cada mes (de 10:30h. a 13:30h), a l’església de Castellet. Proper recés: 21 d’abril.

Missa familiar. Dissabte 21 d’abril a les 19h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat. Adreçada a famílies joves amb infants petits.

Sessió de formació litúrgica. Oberta a tots els feligresos de l’Arxiprestat interessats en qüestions relacionades amb la litúrgia. Dissabte 21 d’abril, de 18:30h. a 19:30h. a la sala Mn. Vinyeta.

Altres reunions i trobades. Dimarts 17 a les 20:30h, comissió Santa Maria 2020. Dimecres 18 a les 20:30h, junta de la casa de colònies de Penyafort. Dissabte 21 al Seminari de Barcelona, trobada d’escolans.

Creure encara? Deu meditacions. Aquest és el suggerent títol del llibre de Josep Maria Carbonell, i també de la conferència que han organitzat els Grups de Diàleg i que el mateix autor impartirà el 11 de juny. Pel seu interès, es pot ja adquirir al despatx parroquial o a la llibreria Cuscó. Preu: 14 €. Un tema per pensar-hi i preparar la conferència, i també un bon llibre en aquest Sant Jordi!