22 d’abril de 2018

Centralitat de la litúrgia en la vida cristiana

Aquest és el títol del 2n. apartat de l’objectiu diocesà “Vida litúrgica i pregària”, un dels que es proposen per reflexionar a les parròquies en el context del pla pastoral del bisbat per a aquest curs. El vam treballar al consell pastoral del mes de febrer, i a la sessió de formació litúrgica del 17 de març. Prèviament ja s’havia treballat el primer apartat: pregar i celebrar en comú (vegeu full parroquial del 11 de març).

Certament, la litúrgia no és l’única activitat de l’Església, però sí que podem dir que n’és el centre. Ho diu molt bé l’expressió del Concili Vaticà II: “font i cimal”, en el sentit que tota la vida cristiana (personal i comunitària) culmina en la celebració litúrgica, i alhora d’ella en torna a sorgir una vida cristiana renovada; com un aliment per tornar a la vida. Sant Joan Pau II va escriure una encíclica el 2003 que es titulava precisament “L’Església viu de l’Eucaristia”.

És veritat que les nostres misses actuals són més viscudes i participades, abans hi havia més gent que hi assistia distreta. Per a molts és ja un acte necessari, com un motor per començar la nova setmana. El “vaig a missa perquè toca” és d’una altra època, ara ja no queda bé. Però també, malauradament, encara hi ha molta gent que veu la missa com un acte obligatori, rutinari. També hi ha qui només ve per combregar, o qui arriba tard per costum. Cal treballar més el desig d’anar a missa. Moltes persones més joves es consideren cristianes i participen en activitats parroquials, però no senten la missa com el centre; també hi ha qui troba altres espais de pregària i els dona més valor que l’eucaristia. Per això cal potenciar sentir la necessitat d’anar-hi, la “utilitat” que té; no té sentit ser “cristià no practicant”.

Jornada de Pregària per les vocacions. Se celebra avui, diumenge IV de Pasqua, amb el lema: “Tens una crida, respon”.

Primeres comunions. Comencem avui la celebració de les Primeres Comunions. S’hi han preparat 98 infants en total, i la celebraran a les parròquies de Vilafranca 73 nens i nenes. Seran cada diumenge a la missa de les 12h. a la basílica de Santa Maria durant tot el mes de maig, i també el diumenge dia 27 de maig a l’església de l’Espirall.

Sant Jordi. Dilluns 23 d’abril. La missa de les 20h. no serà de difunts sinó del màrtir patró de Catalunya.

Càritas Interparroquial de Vilafranca participa a la diada de Sant Jordi amb un estand a la Rambla de Sant Francesc per donar a conèixer les seves accions solidàries; visitem-lo!

Resultats últimes col·lectes: Dijous Sant per Càritas Interparroquial de Vilafranca: 1.800’13€. Divendres Sant pels Sants Llocs: 779’41€.

Mare de Déu de Montserrat. Divendres 27 d’abril. Horari de misses parroquials especial: 8:15h. Stma. Trinitat. No hi ha missa a Sant Francesc. 12h. Santa Maria (no hi ha missa al vespre). 20h. església de la  Mare de Déu de Montserrat (Espirall) en la seva festa patronal; a l’inici de la missa, ofrena de flors. Tothom hi és convidat.

Pregària jove. Divendres 27 d’abril a les 21:30h. Aquesta vegada per motiu de la data, excepcionalment, tindrà lloc a l’església de la Mare de Déu de Montserrat del barri de l’Espirall.

Pastoral de la Salut. Reunió de voluntaris, dimarts 24 a les 18:45h. Missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny, dissabte 28 d’abril a les 11:30h. (celebrarem el sagrament de la Unció dels Malalts). Recordem que estan obertes les inscripcions per rebre la Unció dels Malalts el diumenge 6 de maig a les 20h. a la basílica de Santa Maria (vegeu la informació en el full de la setmana passada).