29 d’abril de 2018

I Assemblea de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Ll.

El passat dissabte 17 de març va tenir lloc la 1ª Assemblea de Càritas Diocesana del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, coincidint amb el 5è aniversari de la seva constitució. Hi van participar 200 persones, entre membres del consell de Càritas Diocesana, de les juntes de les Càritas parroquials, professionals i altres convidats.  L’assemblea és un òrgan de diàleg i un espai de participació que serveix per poder establir les línies de treball de cara als propers anys. La jornada va començar amb una ponència a càrrec de Jesús Pérez Mayo, director de Càritas Diocesana de Mérida-Badajoz, sobre “la Càritas que volem per al futur”. Tot seguit, es van presentar les conclusions del treball de grups dut a terme prèviament, des de novembre 2017 al gener de 2018, i en el qual hi van participar agents de Càritas (voluntaris, consiliaris, personal contractat, socis) i participants dels diversos projectes. Els eixos de treball identificats, que cal prioritzar de cara al futur, i que s’hauran de concretar mitjançant un nou pla estratègic, són:

LA PERSONA al centre de la nostra acció. Acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa perquè siguin protagonistes del seu procés i per situar-les al centre de la nostra acció.

– L’AMOR com a motor de la nostra acció. Fomentar i aprofundir en “l’amor a l’altre” com a signe d’identitat de Càritas.

– L’ESGLÉSIA com a signe de comunitat. Estar i fer amb la comunitat cristiana.

– La REALITAT vesteix la nostra acció. Conèixer les problemàtiques socials del nostre entorn, fer-les visibles i buscar els mitjans al nostre abast per erradicar-les.

Unció dels malalts. Dilluns 30, últim dia per apuntar-se per rebre la Unció dels Malalts el proper diumenge dia 6 de maig a les 20h. a la basílica de Santa Maria. Caldrà ser-hi a les 19:30h. Celebrarem també comunitàriament aquest sagrament a la Residència Inglada Via el dissabte dia 5. Aquesta celebració coincideix amb la Pasqua del Malalt, que s’escau cada any el diumenge VI de Pasqua.

Creure encara? Deu meditacions. Segueix a la venda aquest llibre de Josep Maria Carbonell, al despatx parroquial i a la llibreria Cuscó, al preu de 14€. Recordem que l’autor impartirà una conferència sobre el tema, organitzada pels Grups de Diàleg, el dia 11 de juny.

Dimarts 1 de maig. Dia festiu. Misses a les 8:15h. a la Santíssima Trinitat i al monestir de la Mare de Déu del Carme, i a les 20h. a la basílica de Santa Maria. No hi ha missa a Sant Francesc.

Exposició del Santíssim. Dijous dia 3 de maig (primer dijous de mes) després de la missa de les 20h. a la capella del Santíssim de la basílica.

Altres reunions. Dimecres 2 a les 19h, grup de Tercer Món – Mans Unides. Dijous 3 a les 21h, consell pastoral. Divendres 4 a les 21h. a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares dels infants de 1r. de catequesi.

Goigs de Sant Pelegrí. Presentació el divendres 4 de maig (dia del sant) a les 19h. a la capella de Sant Pelegrí.

Trobada pasqual de la vicaria episcopal del Penedès, Anoia, Garraf: “Cridats a donar fruit”. Diumenge 13 de maig a St. Joan de Mediona. Eucaristia presidida pel bisbe Agustí a les 18h. Sortida autocars de Vilafranca a les 16:30h. Inscripcions al despatx parroquial.

Pelegrinatge a Montserrat amb les Hospitalitats catalanes de la Mare de Déu de Lourdes. També hi participa el grup de pastoral de la salut. Dissabte 12 de maig. Inscripcions i recollida del tiquet: dilluns 30 i dimecres 2 al despatx parroquial Preu 35 euros (inclou viatge i dinar).