6 de maig de 2018

L’acció de Càritas implica tota la comunitat

Les reunions corresponents als mesos de març i abril del Consell Pastoral Parroquial les vam dedicar a un altre dels objectius que ens ha proposat per a aquest curs el Pla Pastoral Diocesà: “L’acció de Càritas, una acció que implica tota la comunitat”. Aquest tema, a més a més, coincideix amb la celebració de la I Assemblea de Càritas Diocesana de Sant Feliu (de la qual informàvem la setmana passada) i amb la reflexió que estem fent també a Càritas Interparroquial de Vilafranca. El fet és que les parròquies tenim en Càritas la concreció de l’amor cristià, especialment envers els més vulnerables. Però aquesta acció la porten a terme només alguns membres de la comunitat, i també voluntaris del seu entorn. Per això de vegades Càritas sembla una acció autònoma i no sempre prou vinculada a la parròquia. En el cas de Vilafranca, es constata que des de la creació de Càritas Diocesana de Sant Feliu sembla que s’hagi perdut proximitat, segurament pels canvis que hi ha hagut i també per la inevitable professionalització i la burocràcia. Es coneixen les grans obres, però poc el detall, falten voluntariat i aportacions econòmiques. Davant d’això, es proposa donar més informació de la tasca de Càritas amb algunes propostes com: una monició a la col·lecta del Dijous Sant, una paradeta el dia de Sant Jordi (ja es van fer), distribuir un fulletó amb la memòria de les activitats que es fan, una cartellera informativa a l’entrada de Santa Maria amb una caixeta per rebre donatius, alguna xerrada explicativa en reunions de pares o altres grups parroquials… Tot plegat per implicar la comunitat en la tasca de Càritas, alhora que també vincular els voluntaris de Càritas a la parròquia.

Pasqua del Malalt. Avui, diumenge VI de Pasqua, amb el lema “Acompanyar la família en la malaltia”. Celebració de la Unció dels malalts a les 20h. a Sta. Maria. Dissabte 12, peregrinació a Montserrat amb les Hospitalitats catalanes de la Mare de Déu de Lourdes.

Grup bíblic. Dimarts 8 de maig de 18:45h. a 19:45h. Tema: Gn 24,1-8.10.61-67: Isaac prengué Rebeca per esposa i la va estimar.

Grup d’estudi d’evangeli. Dimarts 8 de maig a les 20:30h.

Altres reunions. Dimarts 8 a les 21h, Cos de Portants del Sant Crist. Dijous 10 a les 20:30h, comissió econòmica.

Les parelles mixtes islamocristianes. Presentació d’aquest llibre d’Ahmed Benallal. Dimecres 9 a les 19h a la biblioteca Torras i Bages

Missa familiar. Dissabte 12 a les 19h. a la parròquia de la Trinitat.

Festa de la Mare de Déu de Fàtima. Diumenge 13 de maig. Missa en la seva festa patronal a la capella del barri del Poble Nou, a les 10h.

Trobada pasqual de la vicaria episcopal del Penedès, Anoia, Garraf: “Cridats a donar fruit”. Diumenge 13 de maig a St. Joan de Mediona. Eucaristia presidida pel bisbe Agustí a les 18h. Sortida autocars de Vilafranca a les 16:30h. Inscripcions fins el dimecres 9.

ATENCIÓ! Amb motiu de la Trobada Pasqual el diumenge 13 de maig NO SE CELEBRARÀ LA MISSA VESPERTINA DE LES 20h. a la basílica de Santa Maria.

Mn. Miquel Raventós, prevere jubilat resident a Vilafranca, ha publicat recentment dos llibres: 100 flaixos des de… Invitació a la memòria (recull de records i reflexions), i Amb ulls catalans (50 articles publicats en un diari digital de Caldes de Montbui). Es poden adquirir al despatx parroquial fent una aportació de 10 € que es destinen a Càritas de Vilafranca.