3 de juny de 2018

“Gaudete et exsultate” (I)

Aquest és el títol de l’exhortació apostòlica sobre “la crida a la santedat en el món contemporani”, que el papa Francesc va signar el dia de sant Josep de 2018: “Alegreu-vos-en i celebreu-ho” (Mt 5,12). En 177 números distribuïts en 5 capítols, el Sant Pare ens recorda que el Senyor ens ha escollit “perquè fóssim sants” (Ef 1,4), i per això pretén fer ressonar un cop més aquesta crida a la santedat, que és per a tots i no per a uns escollits: “Sigueu sants perquè jo soc sant” (1Pe 1,16). Tots som cridats a ser sants, vivint amb amor i oferint el propi testimoniatge en les ocupacions de cada dia, allà on cadascú es troba, amb els petits gestos. El papa Francesc explica què és la veritable santedat a partir dels ensenyaments del mateix Jesús en les benaurances (Mt 5,3-12), que esdevenen així com el carnet d’identitat del cristià. D’aquesta manera, la paraula “feliç” o “benaurat” esdevé sinònima de “sant”. Repassant els valors del text evangèlic, diu que la santedat és: ser pobre en el cor, reaccionar amb humil mansuetud, saber plorar amb els altres, buscar la justícia amb fam i set, mirar i actuar amb misericòrdia, mantenir el cor net de tot el que taca l’amor, sembrar pau al nostre voltant, acceptar cada dia el camí de l’evangeli encara que ens porti problemes. Per altra banda, el capítol 25 de sant Mateu ens recorda que la gran regla de comportament són les obres de misericòrdia, i que cal viure aquestes exigències de compromís social de l’evangeli juntament, complementàriament amb la relació personal amb el Senyor: la pregària és preciosa si alimenta un lliurament quotidià d’amor. Els sants ens donen el testimoniatge de viure les benaurances i la regla de comportament del judici final.  (continuarà)

Solemnitat del Corpus. Avui a totes les misses. Col·lecta per Càritas Diocesana. A la missa de les 12h. a Santa Maria hi participaran els infants que han celebrat la Primera Comunió. Al final de la missa, processó amb la custòdia per l’interior del temple i benedicció.

Grup bíblic. Dimarts 5 a les 18:45h. Tema: Gn 27,26-40: Que Déu et doni la rosada del cel i la ufanor de la terra. Obert a tothom.

Altres reunions. Dimecres 6 a les 19h, grup de Tercer Món – Mans Unides; a les 20:30h, junta de la casa de colònies de Penyafort. Dijous 7 a les 21h, consell pastoral parroquial.

Confirmacions. Dissabte 9 de juny a les 20h. a la basílica de Santa Maria, rebran aquest sagrament a 12 joves i 2 persones adultes de la nostra comunitat.

Creure encara? Deu meditacions. Segueix a la venda aquest llibre  de Josep Maria Carbonell, al despatx parroquial i a la llibreria Cuscó, al preu de 14€. Recordem que l’autor impartirà una conferència sobre el tema, organitzada pels Grups de Diàleg, el dia 11 de juny.

Acollidors de parelles. Dissabte 9 i diumenge 10 farem la preparació del matrimoni de 7 parelles.

25 anys d’ordenació sacerdotal de Mn.Joan Ramon Bullit Guasch. Va ser ordenat a Martorell el 6 de juny de 1993. Ho celebrarem el diumenge 10 de juny a la missa de les 18:30h. al monestir de la Mare de Déu del Carme. Per molts anys!!

Colònies i campaments d’estiu. La setmana que ve donarem les dates i grups, les inscripcions començaran el 12 de juny.

Barri del Poble Nou. Dintre del programa de festes, el diumenge 10 de juny celebrarem la missa a les 10h. a la capella de la Mare de Déu de Fàtima, commemorant la seva construcció ara fa 65 anys.