9 de setembre de 2018

Comencem un nou curs

Avui comencem un nou curs d’aquest full informatiu parroquial. Durant l’estiu hem relitzat les activitats de lleure (colònies a Penyafort i campaments), també hem celebrat amb goig la festa major de Sant Fèlix. Però ara ja toca reprendre les activitats pastorals del nou curs.

Haureu observat que aquest full estrena nou format, amb el doble de pàgines per poder-hi donar més informació, però també amb la lletra més grossa, cosa que molts ens heu demanat. Estem oberts a comentaris i suggeriments que ens vulgueu fer per millorar-lo.

Segurament la novetat més destacada del nou curs que comença és el canvi de vicari. Acomiadem Mn. Agustí Roig, que ha estat entre nosaltres 14 anys, primer com a seminarista des del 2004, i després com a vicari des de la seva ordenació presbiteral a la basílica l’abril del 2009 i fins avui. Agustí, gràcies per tot el teu treball i entrega en aquests anys i et desitgem molt d’encert en la nova etapa que inicies. I donem la benvinguda a Mn. Jordi Tres; la setmana que ve publicarem un escrit seu de presentació.

Encomanem, doncs, al Senyor el nou curs amb totes les activitats pastorals que anirem reprenent properament.

___________________________________________________

150è. Aniversari de l’erecció de la Parròquia de la Santíssima Trinitat (1868-2018)

La parròquia de la Santíssima Trinitat de Vilafranca inicia la celebració del 150è aniversari de la seva erecció. Heus ací un aniversari que la Comunitat cristiana, amb el suport del Consell Pastoral i la col·laboració de la comissió, ens proposem celebrar les properes setmanes.

El solar que avui ocupa l’església i el claustre va ser comprat pels frares trinitaris el 1582. L’església de la Trinitat, per decret del Dr. Pantaleó Montserrat, bisbe de Barcelona, va passar a ser la segona parròquia de Vilafranca el 16 de setembre de 1868 com a conseqüència de la insuficiència de la parròquia de Santa Maria per donar cabuda a les nombroses necessitats exigides per la població. Mn. Alexandre Pi en va ser el primer rector, el qual va viure a la rectoria ubicada a la meitat oriental de les ales del claustre.

Aquest aniversari esdevé per la comunitat, així ho pensem: primer, un motiu de festa, que farem el proper diumenge 16 de setembre. La festa no és altra cosa que fer l’experiència junts de l’amor, l’alegria i l’acció de gràcies. Amb la celebració de la Paraula, de l’Eucaristia, s’alimenten els nostres cors, s’enforteix la nostra esperança i tots som animats per a viure la nostra vida de cada dia i per assumir la nostra responsabilitat i el nostre compromís cristià.

I segon, un motiu de joia que ens permetrà, conèixer amb més exactitud i abundor les circumstàncies històriques que han configurat al llarg dels anys la vida d’aquesta parròquia. Alguns hi podran veure la història de la pròpia família, dels nostres germans que ens han precedit en la fe i que han marcat la comunitat parroquial amb un timbre de glòria.

Des d’aquesta pàgina del Full Parroquial, que obre en certa manera les activitats d’un nou curs, sentiu-vos convidats a participar en els actes d’aquest aniversari.

______________________________________________________

CELEBRACIONS I ACTES AMB MOTIU DEL 150è aniversari (1868-2018)

Dissabte 15 de setembre: A les 19.30 h. VESPRES SOLEMNES. Cant dels Goigs a la Stma. Trinitat

Diumenge 16 de setembre; A les 11.00 h EUCARISTIA EN ACCIÓ DE GRÀCIES, presidida pel bisbe Agustí Cortés i participada per tota la comunitat interparroquial de Vilafranca, amb la col·laboració de l’Agrupació Polifònica de Vilafranca. Cant del Goigs i breu concert de l’Agrupació  Polifònica. Portes obertes i visita  al Claustre.

Per aquest motiu, se suprimeix la missa a la capella de l’Espirall, i la missa a Santa Maria será a les 12:30h.

Divendres 21 de setembre a les 19.00h. Conferència: “Notes històriques sobre la parròquia de la Santíssima Trinitat” (1868-2018) per Joan Solé Bordes, al claustre de la Trinitat.

Divendres 5 d’octubre a les 19.00h. Conferència: “Els Trinitaris a Vilafranca” (1300-1835) per Daniel Sancho, al claustre dels Trinitaris.

Visita guiada al campanar de la Trinitat: dissabte 15 a les 18h. i diumenges 16 i 23 de setembre a les 19h. Visita al claustre i a l’església: dissabte 22 a les 11:30h. Per aquestes visites cal reserva de plaça al telèfon 606.889257.

___________________________________

CALENDARI I AGENDA

Dimarts 11: Diada Nacional de Catalunya. Misses com els dies feiners.

Dimecres 12: Avui reobrim el despatx parroquial A les 20:30h, reunió de la junta de la casa de colònies Penyafort.

Dijous 13: A les 19:30h. a la sala parroquial Mn. Vinyeta, lliurament de les cel·les de la Romeria a Montserrat.

A les 21h, reunió de la comissió parroquial de Festa Major.

Divendres 14: Festa de l’Exaltació de la Santa Creu. A les 20h a la basílica de Santa Maria, missa amb motiu de la festa patronal del Cos de Portants del Sant Crist.

Dissabte 15 i dissabte 16: Actes amb motiu dels 150 anys de l’erecció de la Santíssima Trinitat (vegeu article propi).

Diumenge 16: Es reprèn la missa dels diumenges a les 9h. a la capella del Col·legi Sant Ramon.

Inscripcions per a la catequesi: del 17 al 21 de setembre. La setmana que ve donarem tota la informació.