16 de setembre de 2018

150 anys de l’erecció de la

Parròquia de la Santíssima Trinitat

Avui celebrem l’acte central dels 150 anys de l’erecció de la parròquia de la Santíssima Trinitat. Una església molt més antiga, que formava part del convent dels Trinitaris, però que el 1868 es va erigir com a segona parròquia de la vila. Recordem la missa solemne, a les 11h, presidida pel bisbe Agustí, amb el cant dels goigs i la col·laboració de l’Agrupació Polifònica de Vilafranca. Aquest aniversari coincideix amb la recent restauració del claustre, que avui es podrà visitar després de la missa, i on hi haurà un petit refrigeri. També avui, visita al campanar a les 19h.

També amb motiu d’aquesta celebració s’ha reposat la creu al capdamunt de la façana principal, s’ha netejat la imatge de marbre de la Trinitat que hi ha sobre la porta principal, i s’han col·locat uns cartells explicatius de les imatges i elements artístics dels altars laterals. Per tot plegat, donem-ne gràcies a Déu.

Per aquest motiu, avui se suprimeix la missa a l’església de l’Espirall, i la missa a Santa Maria serà a les 12:30h.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 16: Celebració dels 150 anys de la parròquia de la Trinitat. Missa a les 11h. presidida pel bisbe Agustí (vegeu davantal). A les 19h. visita al campanar (cal inscriure’s al tel. 606.88.92.57).

Es reprèn la missa de les 9h. a la capella del col·legi Sant Ramon.

Dimecres 19: A les 17h. reunió general de catequistes.

A les 18:30h. reunió de voluntaris per obrir la cripta i l’església de Sant Francesc els dissabtes al matí. Oberta a nous voluntaris que es vulguin afegir al grup.

Divendres 21: Sant Mateu, apòstol i evangelista.

A les 19h. al claustre de la Trinitat, conferencia: “Notes històriques sobre la parròquia de la Santíssima Trinitat (1868-2018)”, per Joan Solé Bordes.

A les 21h. a la basílica de Santa Maria, concert “Vinfonies” (orgue i música electrònica), organitzat pel Vinseum. Entrada gratuïta.

Presentació del nou vicari, mossèn Jordi Tres i Bosch

Dono moltíssimes gràcies a Déu pels primers 10 anys de capellà. El senyor Bisbe em regala servir les parròquies de Vilafranca com a vicari i la parròquia de Sant Esteve d’Ordal com a rector. No cal dir sobre el bon record i estima que deso de les parròquies a les quals he servit anteriorment, de la seva gent, els capellans, diaques… Ara toca seguir el camí aquí!

Encara no ens coneixem massa, però ja tindrem temps. De moment encara tinc per pair l’impacte de sant Fèlix i el que suposa per a la vila i la parròquia. És una experiència que més que explicar, s’ha de viure… Ben segur que ha marcat la meva entrada en aquesta comunitat. Conec poc més que l’experiència d’aquest sant Fèlix i el record de fa catorze anys, quan l’amic Mn. Agustí em va convidar a Festa Major. Amb ell tinc el bon records de compartir els anys d’adolescència a la parròquia de Sant Vicenç dels Horts i la formació al Seminari de Barcelona.

Un altre regal d’aquesta nova etapa és l’alegria de fer de la meva llar aquesta Rectoria amb un equip de  mossens excepcionals: Mn. Miquel Raventós, home bo, de bona conversa i cultura; Mn. Josep Puig, que és la veu de l’experiència i el seny després de tants anys com a arxiprest d’aquestes parròquies; tota una colla de capellans i religiosos propers que encara he d’anar coneixent; el servei generós del diaca Mn. Genís; la presència de religioses i religiosos implicats en diversos serveis i contemplació que encara he de conèixer; i el sr. Rector! Mn. Xavier, amb qui vam ser veïns de parròquia quan era rector de Molins de Rei i un servidor vicari de Sant Feliu de Llobregat.

Si em permeteu una simpatia, encara no comprenc el que pot significar formar part d’aquesta comunitat parroquial i aquest poble en verema, però intueixo coses molt boniques. Al poble dels meus pares, soc molt conscient de com n’és de difícil ser VTV (Vicentí de tota la vida)… Sense pretensions, aquest nouvingut es disposa a ser tan VTV com sigui possible i convingui.

Seriosament.. de moment escolto molt i prenc nota de tot. Realment vinc amb una esperança desbordant, vinc molt agraït a Déu de tot el que he viscut, tot el que tinc i tot el que soc. Des que em van comunicar que venia aquí estic pregant en cada missa per cadascú de vosaltres sense conèixer-vos encara. Hem de tenir una gran confiança en el poder de la presència de Déu en l’oració. Tingueu-me paciència i pregueu per mi, ni que no em conegueu personalment! Demaneu a Jesús que faci realitat la meva major ambició a la vida: esdevenir un bon capellà per a vosaltres, i la resta no té cap mena d’importància.

Gràcies i ben trobats!

Inscripcions catequesi d’infants. Del 17 al 21 de setembre de 17 a 19h. al despatx parroquial i a l’església de l’Espirall. – Adreçat a nens i nenes a partir de 3r. de Primària, per començar la preparació de la Primera Comunió.

– Els que el curs passat ja van fer el primer any també han de venir a apuntar-se.

– També fem les inscripcions per als que ja han celebrat la 1ª comunió i volen participar de les activitats del Divercat (dissabtes quinzenals de 18:45 a 20h. acabant amb la missa).

– Les inscriprions per a la preparació de la Confirmació (a partir de 3r d’ESO) es poden fer ja ara també, però restaran obertes tot el mes.

Inscripcions GEP. Dimarts i divendres de 19:30 a 21h. fins el 9 d’octubre a l’edifici de Can Trabal. El curs començarà el 6 d’octubre.