30 de setembre de 2018

L’Acte Penitencial de la missa

Com bé sabem, dintre dels ritus inicials de la missa hi ha l’acte penitencial. El mossèn convida els fidels a penedir-se i, després d’un breu silenci, la comunitat demana perdó al Senyor. Aquesta confessió el missal preveu fer-la amb tres fórmules possibles:

– l’oració del “Jo confesso”, que diu tothom alhora;

– les tres invocacions seguides del “Senyor, tingueu pietat / Crist, tingueu pietat / Senyor, tingueu pietat” (per a les quals hi ha diverses variants, algunes adaptades al temps litúrgic).

– i el diàleg:

Senyor, tingueu pietat de nosaltres.

– PERQUÈ HEM PECAT CONTRA VÓS.

Mostreu-nos, Senyor, la vostra misericòrdia.

– I DONEU-NOS LA VOSTRA SALVACIÓ.

Aquesta fórmula (que pròpiament és la segona) s’utilitza poc, però és molt bonica i rica en contingut. Per això el Centre de Pastoral Litúrgica ens proposa utilitzar-la durant uns quants diumenges. Aprenguem-la!

Tot seguit, el celebrant diu la conclusió: “Que Déu omnipotent s’apiadi de nosaltres, ens perdoni els pecats i ens dugui a la vida eterna”.

Catequesi d’infants. Aquesta setmana comença la catequesi, dilluns i dimarts tant per als infants de 1r. com de 2n. curs, amb una celebració a Santa Maria a les 17:30h.

Dissabte dia 6 a les 20h. missa de principi de curs.

Celebració d’enviament dels catequistes. Diumenge 7 d’octubre a les 17h. a la Casa de l’Església del bisbat de Sant Feliu. Els catequistes de l’arxiprestat de Vilafranca disposen d’un autocar, cal apuntar-se.

Divercat. També comencem les activitats el dissabte dia 6. Recordem que van adreçades als nois i noies que ja han celebrat la 1ª comunió. Es troben els dissabtes quinzenals de 18:45 a 20h. acabant amb la missa. Inscripcions obertes.

Catequesi de Confirmació. Et fas preguntes? Tens dubtes? Creus que la vida és més que el que veuen els teus ulls? Vols compartir allò que vius? Vols confirmar la teva fe? Nois i noies a partir de 3r d’ESO. Inscripcions al despatx parroquial fins el 5 d’octubre. Que cap noi/noia que va rebre el Baptisme i va fer la Primera Comunió es quedi sense la Confirmació, sagrament que completa la Iniciació Cristiana!

Inscripcions GEP. Dimarts i divendres de 19:30 a 21h. fins el 9 d’octubre a d’edifici de Can Trabal. El curs comença el dissabte dia 6 octubre.

Misses dies feiners. Reprenem aquesta setmana les misses a l’església de Sant Francesc (dimarts i divendres, 10:30h) i a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (dimarts, 20h).

Grup bíblic. Cada primer i tercer dimarts de mes, de 18:45 a 19:45h. a la rectoria. Continuem reflexionant sobre el llibre del Gènesi. Comencem el dimarts dia 2 d’octubre (vegeu agenda). Obert a tothom interessat.

Sant Francesc d’Assís. Dijous 4 d’octubre. Missa a les 10:30h. a l’església de Sant Francesc.

Pregària del Rosari. A partir del dia 3, cada dimecres a les 19:30h. a la capella del Santíssim de Santa Maria.

Pregària amb exposició del Santíssim. Comencem el dia 4 d’octubre. Cada primer dijous de mes, a continuació de la missa de les 20h. a la capella del Santíssim de Santa Maria.

Consell pastoral. Reprenem les reunions el dijous dia 4.

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies 19, 20, 21 i 22 d’octubre. Estan obertes les inscripcions per pujar el diumenge dia 21: autocar, 10 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera Penedès) i/o dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial fins el 10 d’octubre. Cal pagar en el moment d’apuntar-se.

Pelegrinatge a Lourdes. Té lloc del 27 de setembre a l’1 d’octubre, organitzat per l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Hi participen 15 persones de Vilafranca.

150 anys de la parròquia de la Santíssima Trinitat. Divendres 5 d’octubre a les 19h. Conferència: “Els Trinitaris a Vilafranca” (1331-1835) per Daniel Sancho, al claustre de la Trinitat.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 30 de setembre: “Obrim Vilafranca”. La cripta de Santa Maria i l’església de Sant Francesc estaran obertes de 10:30h. a 13:30h. i de 17h. a 19:30h.

Dilluns 1 d’octubre. Santa Teresa de l’Infant Jesús (de Lisieux). A les 21h. comissió Santa Maria 2020.

Dimarts 2. Els Sants Àngels de la Guarda. A les 18:45h. grup bíblic. Tema: Gn 32,23-33. “Un desconegut va lluitar amb ell fins a trenc d’alba”. A les 21h. comissió permanent del consell pastoral.

Dimecres 3. 19h. reunió grup Tercer Món – Mans Unides.

Dijous 4. Sant Francesc d’Assís. Missa a les 10:30h. a Sant Francesc. A les 21h. consell pastoral interparroquial.

Divendres 5. Témpores d’acció de gràcies i de petició. Conferencia al claustre de la Trinitat (vegeu noticia).

Dissabte 6. Comença el GEP. Comença el Divercat. A les 20h. missa de principi de curs de la catequesi.