21 d’octubre de 2018

Sota la vostra protecció

Avui la comunitat parroquial de Vilafranca som a Montserrat en la nostra Romeria anual. Aquest és el text de presentació que es llegirà al començament de la missa conventual del diumenge:

Som els feligresos de les parròquies de Vilafranca del Penedès, que com cada any pugem a Montserrat en Romeria. Aquest any el nostre pelegrinatge coincideix amb els 150 anys de la creació de la parròquia de la Santíssima Trinitat de la nostra vila, celebració que ens empeny a renovar la comunió en la nostra comunitat cristiana interparroquial. Seguint la proposta del Santuari i Monestir, fem nostra la pregària “Sota la vostra protecció”: encomanem a Maria les nostres necessitats; a ella, que és el nostre refugi, li demanem que ens deslliuri dels perills i escolti les nostres súpliques.

Efectivament, el lema de les romeries d’enguany són les primeres paraules d’aquest bonic himne a la Mare de Déu, la pregària a Maria més antiga que es conserva (del segle III), i que avui també fem nostra:

Sota la vostra protecció ens refugiem, oh Santa Mare de Déu!

No defugiu les nostres súpliques en les nostres necessitats.

De tots els perills deslliureu-nos sempre,

Verge gloriosa i beneïda!

Domund. Tinguem present que la Jornada Mundial de les Missions, que se celebra el dia 21 d’octubre, amb motiu de la Romeria a Montserrat, a Vilafranca es trasllada al dia 28.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € (despatx parroquial, sagristia Sta. Maria…). Els dies 27 i 28 d’octubre es vendran a la sortida de totes les misses a les diferents esglésies de Vilafranca.

Concert del Cor Xamusia. Dissabte 27 d’octubre a les 21h. a la basílica de Santa Maria. Preu entrada: 7€. A benefici de les obres de restauració de la basílica. Venda d’entrades al despatx parroquial.

Pelegrinatge a Terra Santa. Amb molta il·lusió comuniquem a tota la comunitat que la parròquia de Santa Maria organitza un pelegrinatge a Terra Santa per als propers dies del 28 de gener al 3 de febrer de 2019. Informació i inscripcions al despatx parroquial.

Sessions de formació litúrgica. Reprenem aquesta iniciativa, un dissabte al mes a la sala Mn.Vinyeta. Primera sessió: 28 d’octubre, de 18:30 20:30h. Obert a tothom.

Missa per televisió. Recordem que podeu veure la missa dominical a TV2 a les 10:30h. des de Sant Cugat del Vallès, i també a les 11h. des de Montserrat als diferents Canals de la Xarxa de Televisions Locals, entre les quals Penedès Televisió, Canal Blau, etc.

CALENDARI I AGENDA

Dilluns 22, dimarts 23, dimecres 24 i dijous 25. Jornades de Formació i Animació Pastoral. De 21 a 22:30h a la sala parroquial Mn. Vinyeta. Compte que aquest any s’ha avançat l’hora, i es faran amb el mateix horari de les conferències dels Grups de Diàleg.

Dimarts 23. A les 21h, reunió de l’equip de pastoral de joves de la parròquia (catequistes de 1r. i 2n. curs de confirmació, de postconfirmació i dels grups de joves).

Dimecres 24. Sant Antoni Maria Claret, bisbe.

Dissabte 27. A les 18:30h. a la sala Mn. Vinyeta, sessió de formació litúrgica. Oberta a tothom.

A les 21h. a Santa Maria, concert del cor Xamusia, a benefici de les obres de restauració de la basílica. Entrada 7 euros al despatx parroquial, es podran comprar en el mateix moment.

Dissabte 27 – diumenge 28. Celebració del Domund a Vilafranca.