7 d’octubre de 2018

Sínode sobre els joves

Del 3 al 28 d’octubre de 2018 se celebra a Roma la XV Assemblea General Ordinària del Sínode dels Bisbes amb el tema “Els joves, la fe i el discerniment vocacional”. Aquest Sínode ha estat convocat pel papa Francesc per estudiar i prendre decisions sobre un tema que el preocupa i que interessa tota l’Església, amb l’objectiu d’acompanyar els joves en el seu camí existencial cap a la maduresa perquè, a través d’un procés de discerniment, puguin descobrir el seu projecte de vida i realitzar-lo amb alegria, obrint-se a la trobada amb Déu i amb els homes i participant activament en l’edificació de l’Església i de la societat. El papa desitja que tota l’Església es posi a l’escolta de la veu, de la sensibilitat, de la fe dels joves, així com també dels seus dubtes i de les seves crítiques. Per això es va fer un ampli qüestionari previ, a partir de les respostes del qual treballaran els bisbes en aquest Sínode. El document preparatori dibuixa una suggerent ruta per a la trobada dels joves amb Jesús, inspirada en tres verbs: reconèixer, interpretar i decidir; i proposa el discerniment com a eina que ha de permetre descobrir als joves la seva vocació. Encomanem aquest Sínode, i tota la pastoral de joves.

________________________________________________________

Catequesi d’infants. Hem començat ja la catequesi. Avui diumenge a la tarda hi ha la celebració de l’enviament dels catequistes, a les 17h. a la Casa de l’Església de Sant Feliu.

Divercat. Encara us podeu apuntar a les activitats adreçades als nois i noies que ja han celebrat la 1ª comunió. Es fan els dissabtes quinzenals de 18:45 a 20h. acabant amb la missa.

Missa d’infants. Cada dissabte a les 20h. a Santa Maria, els infants i adolescents tenen una primera part de la missa adaptada als diferents grups d’edat. També convidem els infants de la catequesi a la missa del diumenge a les 11h. a l’església de la Mare de Déu de Montserrat de l’Espirall o a les 12h. a la basílica de Santa Maria, on unes catequistes acullen els infants als primers bancs de l’església.

Inscripcions GEP. Dimarts i divendres de 19:30 a 21h. fins el 9 d’octubre a d’edifici de Can Trabal.

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies 19, 20, 21 i 22 d’octubre. Estan obertes les inscripcions per pujar el diumenge dia 21: autocar, 10 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera Penedès) i/o dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial fins el 10 d’octubre. Cal pagar en el moment d’apuntar-se.

Visites a la cripta de Santa Maria i a l’església de Sant Francesc. Cada dissabte de 11h. a 13:30h. gràcies a un grup de voluntaris.

Festa de la Mare de Déu del Remei. La celebrarem, com cada any, el segon diumenge d’octubre (dia 14) a les 10h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Grup d’estudi d’evangeli. Reprenem també aquesta proposta pastoral, que té lloc cada segon dimarts de mes de 20:30 a 21:30h. a la rectoria. Reflexionem junts sobre l’evangeli del diumenge següent. Primera trobada dia 9.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a la sagristia de Santa Maria i en diversos establiments de la vila.

Pelegrinatge a Terra Santa. Amb molta il·lusió comuniquem a tota la comunitat que les parròquies de Vilafranca organitzen un pelegrinatge a Terra Santa per als propers dies del 28 de gener al 3 de febrer de 2019. Informació i inscripcions al despatx parroquial.

Info+BSF. Aquest és el nou canal de comunicació que ofereix el bisbat de Sant Feliu adreçat als fidels que el vulguin rebre. És un butlletí digital que arribarà gratuïtament cada setmana, complementant la informació del full dominical. Els interessats han de subscriure’s omplint el formulari que es troba en aquest enllaç (http://eepurl.com/doYsEj), o bé al web del bisbat (www.bisbatsantfeliu.cat) en el banner superior que es refereix al nou butlletí info+BSF. També es pot escriure a premsa@bisbatsantfeliu.cat dient que voleu rebre info+BSF i us enviarem el formulari de subscripció.

___________________________________________

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 7. A les 17h. Celebració d’enviament dels catequistes del bisbat. A la Casa de l’Església de Sant Feliu de Llobregat.

Dimarts 9. Grup Esplai Parroquial (GEP), últim dia d’inscripcions, de 19:30h. a 21h. a Can Trabal. A les 21h. a la sala parroquial Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares del GEP. A les 20:30h, grup d’estudi d’evangeli (vegeu notícia).

Divendres 12. La Mare de Déu del Pilar. Missa a les 10h. a l’església de la Mare de Déu del Pilar (Molí d’en Rovira). No hi ha missa a les 10:30h. a Sant Francesc.

Dissabte 13. A la missa de les 20h. a Santa Maria, ofrena a la Mare de Déu del Roser dels Xicots de Vilafranca.

Diumenge 14. A les 10h. a la parròquia de la Santíssima Trinitat, festa de la Mare de Déu del Remei (vegeu notícia).