14 d’octubre de 2018

La Mare de Déu del Remei i els Trinitaris

L’advocació de la Mare de Déu del Remei ve del llatí “remedium”, que vol dir medicament, mitjà per obtenir la guarició. Per això podem dir que Maria, la Mare del Senyor, és la Mare de Déu del Remei i de la Salvació. L’orde de la Santíssima Trinitat i dels Captius és una família religiosa fundada per sant Joan de Mata l’any 1198. És la primera institució oficial de l’Església al servei de la redempció dels captius amb la intenció de tornar l’esperança als germans en la fe que patien sota el jou de la captivitat. En aquesta empresa, els trinitaris es van consagrar a la Mare de Déu del Remei com a patrona de la redempció. Per això la seva imatge se la vesteix amb l’hàbit blanc trinitari amb la creu en dos colors: el blau (pal horitzontal) i el vermell (pal vertical), signe d’identitat de l’orde: el blanc associat al Pare, el blau al Fill, i el vermell a l’Esperit Sant. La devoció a la Mare de Déu del Remei es va estendre paral·lelament amb la propagació de l’orde. El 1305 va arribar a Vilafranca del Penedès. La seva festa se celebra el segon diumenge d’octubre. Avui ho fem també a la parròquia de la Stma. Trinitat, venerant la seva bonica imatge a la capella del Santíssim, la capella de la Mare de Déu del Remei.

PROGRAMA DE LA 92ª ROMERIA A MONTSERRAT

Parròquies de Vilafranca, 19-22 octubre de 2018

“Sota la vostra protecció”

Divendres 19: 10h. sortida de l’autocar. 18:45h. Vespres. 19:30h. Celebració del sagrament del Perdó al cambril.

Dissabte 20: 7:30h. Laudes. 10h. Activitat per a tothom: caminada comentada fins els Degotalls. A la tornada, pregària del Rosari. 13h. Actuació dels Castellers de Vilafranca. 16:30h. Pregària del Viacrucis. 18h. Rebuda de la romeria a l’atri de la basílica. 18:30h. Activitat lúdica per a infants i joves. Tot seguit, xocolatada. 18:45h. Vespres. 22h. Vetlla de Santa Maria, amb la participació del ball de les Cotonines i actuació musical.

Diumenge 21: 7:30h. Laudes. 8h. Sortida dels autocars (grup diumenge). 11h. Missa conventual, amb text introductori i ofrena en nom de la Romeria. Salve i Virolai a càrrec de l’Escolania. Salutació del pare abat. 12:30h. Actuació dels Falcons de Vilafranca. 14:30h. Dinar de germanor. 18:45h. Vespres. 20h. Tornada dels autocars (grup diumenge).

Dilluns 22. 7:30h. Laudes. 9h. Missa dels romeus. 13h. Salve i Virolai. Tot seguit, comiat de la romeria al cambril. 17h. Tornada de l’autocar.

Domund. Tinguem present que la Jornada Mundial de les Missions, que se celebra el dia 21 d’octubre, amb motiu de la Romeria a Montserrat, a Vilafranca es trasllada al dia 28.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € (despatx parroquial, sagristia Sta. Maria…). Els dies 27 i 28 d’octubre es vendran a la sortida de totes les misses a les diferents esglésies de Vilafranca.

Concert del Cor Xamusia. Dissabte 27 d’octubre a les 21h. a la basílica de Santa Maria. Preu entrada: 7€. A benefici de les obres de restauració de la basílica. Venda d’entrades al despatx parroquial.

Pelegrinatge a Terra Santa. Amb molta il·lusió comuniquem a tota la comunitat que la parròquia de Santa Maria organitza un pelegrinatge a Terra Santa per als propers dies del 28 de gener al 3 de febrer de 2019. Informació i inscripcions al despatx parroquial.

Jornades de Formació i Animació Pastoral. Organitzades pel bisbat. Dies 22, 23, 24 i 25 d’octubre, de 21h a 22:30h,  sala Mn. Vinyeta. Tema: “Caminem junts com a Església”. Ponents: M.Claustre Solé, Salvador Pié, Amparo Gómez, Eduard Ibáñez. La setmana que ve donarem el programa.

Sessions de formació litúrgica. Reprenem aquesta iniciativa, un dissabte al mes a la sala Mn.Vinyeta. Primera sessió: 27 d’octubre, de 18:30  20:30h. Obert a tothom.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 14. A les 10h. a la parròquia de la Stma Trinitat, festa de la Mare de Déu del Remei (vegeu davantal).

Dilluns 15. Santa Teresa de Jesús. Avui no hi ha catequesi (dia festiu a les escoles). A les 21h, reunió del grup responsable dels Grups de Diàleg.

Dimarts 16. A les 18:45h. a la rectoria, grup bíblic. Tema: Gn 34,1-18.25-29. “Van entrar a la ciutat i van matar-hi tots els homes”. Obert a tothom que tingui ganes d’aprofundir en el coneixement de la Bíblia.

Dijous 18. Sant Lluc, evangelista. A les 20:30h, reunió dels animadors de cants i organistes de les diferents esglésies de la vila.

Divendres 19, dissabte 20, diumenge 21, dilluns 22. Romeria de les parròquies de Vilafranca a Montserrat (vegeu programa).