28 d’octubre de 2018

Domund: Jornada per a la propagació de la fe.

“Canvia el món”

Els dies 27 i 29 d’octubre celebrem a totes les esglésies de Vilafranca la Jornada del Domund.

L’Església, anunciant l’Evangeli que ha rebut gratuïtament, desco-breix el sentit de l’existència en aquesta terra. L’Evangeli canvia el món de les persones. Cada home i dona és una missió. En la fe  trobem el fonament dels anhels i la força per realitzar-los. Per amor a l’Evangeli, seguint la seva fe, molts cristians s’han lliurat generosa-ment a si mateixos, de vegades fins al martiri, al servei dels més necessitats.

Al món hi ha molt sofriment, molta pobresa, que desfigura el rostre de tants germans i germanes. Ambients humans, culturals i religiosos encara aliens a l’Evangeli de Jesús i a la presència sacramental de l’Església representen les extremes perifèries, “els confinis de la terra”, cap on els seus deixebles missioners són enviats per canviar  els cors i les estructures. Créixer en la gràcia de la fe, que se’ns transmet en els sagraments de l’Església, ens submergeix en un corrent de multitud de generacions de testimonis, on la saviesa del que té experiència de fe es converteix en testimoniatge i alè per evangelitzar. L’oració i l’ajuda material, que generosament són donades i distribuïdes per les Obres Missionals Pontifícies, serveixen a la Santa Seu per procurar que els qui les reben per a la seva pròpia necessitat puguin, al seu torn, ser capaces de donar testimoniatge en el seu entorn. Ningú és tan pobre que no pugui donar el que té, i abans fins i tot el que és. Siguem generosos amb els qui donen testimoni de la fe arreu del món.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € (despatx parroquial, sagristia Sta. Maria…). Els dies 27 i 28 d’octubre es vendran a la sortida de totes les misses a les diferents esglésies de Vilafranca.

Pelegrinatge a Terra Santa. Organitzat per les parròquies de Vilafranca, dies del 28 de gener al 3 de febrer de 2019. Informació i inscripcions al despatx parroquial.

Solemnitat de Tots Sants: dijous 1 de novembre

Misses amb els mateixos horaris dels diumenges (i vigília).

Commemoració dels Fidels Difunts: divendres 2

Misses amb els mateixos horaris que els divendres feiners.

A les 17h. pregària a la capella del Cementiri Municipal.

Trobada dels animadors de la litúrgia. Dissabte 10 de novembre, de 10h a 13h. a la Casa de l’Església de Sant Feliu. Tema: “La Litúrgia de les Hores, pregària de l’Església”, a càrrec de Mn. Xavier Parés. La parròquia organitza un autocar, inscripcions al despatx parroquial.

Pastoral de joves. Hem iniciat ja els grups de confirmació (2 grups de 1r. curs i 2 grups de 2n. curs), també un grup de postconfirmació (16-17 anys) i dos grups de joves (18-20 i 21-25 anys respectivament). Com a novetat en aquest curs, convoquem tots els joves de la parròquia (també els del Divercat, el grup musical…) a celebrar junts la missa el primer dissabte de cada mes a les 20h. a Santa Maria.

Pla Pastoral Diocesà. Hem acabat el trienni 2015-2018 que hem treballat amb el lema “Jo soc el cep i vosaltres les sarments”. Se’ns proposa encara, durant aquest curs, aprofundir en algun punt dels que s’han treballat en aquest any. Amb el lema “continuïtat i novetat”, el bisbat convoca tots els agents de pastoral de les parròquies a una CELEBRACIÓ DIOCESANA que tindrà lloc el diumenge 25 de novembre a les 18h. a la catedral de Sant Feliu. La parròquia oferirà un autocar per participar-hi.

Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de febrer a abril de 2019, i la celebració de la confirmació serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions des d’ara fins el mes de gener al despatx parroquial. Obert a tot l’Arxiprestat.

PREGÀRIA DEL DOMUND 2018

Senyor, ajuda’m a canviar per canviar el món. Necessito renovar el cor, la mirada, les meves maneres de fer, per no acabar en un museu. I no és solament renovar les coses velles; és permetre que l’Esperit Sant creï alguna cosa nova. Senyor, buida’m dels meus esquemes per fer lloc al teu Esperit i deixar que sigui Ell qui faci noves totes les coses. Ell ens envia, ens acompanya, ens inspira; Ell és l’autor de la missió, i no vull domesticar-lo ni engabiar-lo.

Fes que no tingui por de la novetat que ve de Tu, Senyor Crucificat i Ressuscitat. Que la meva missió sigui comunicar la teva vida, la teva misericòrdia, la teva santedat. Ensenya’m a estimar com Tu per canviar el món. Amén.

CALENDARI  I  AGENDA

Dissabte 27 – diumenge 28. Celebració del Domund a Vilafranca. Venda de loteria de la parròquia al final de totes les misses de les diferents esglésies.

Dimarts 30. A les 18:45h. reunió de l’equip de pastoral de la salut.

Dimecres 31. A les 20h. a Santa Maria, missa de vigília de Tots Sants. Ofrena a la Mare de Déu del Roser de la colla castellera Xicots de Vilafranca (ajornada en el seu dia).

Dijous 1 de novembre. SOLEMNITAT DE TOTS SANTS. Misses com els diumenges.

Divendres 2.  COMMEMORACIÓ DE TOTS ELS FIDELS DIFUNTS. Misses com els divendres feiners. A les 17h. pregària a la capella del cementiri.

Dissabte 3. A les 20h. a la basílica de Santa Maria, missa de vigília amb la participació dels grups de joves de la parròquia.