4 de novembre de 2018

Sant Pau VI i sant Óscar Romero

Dels 7 beats que el papa Francesc va canonitzar el passat 14 d’octubre en el marc del Sínode de bisbes sobre els joves, en destaquen Pau VI i Òscar Romero, dos sants contemporanis que han fruït de devoció popular des de la seva mort. Dos bisbes d’itinerari gairebé contemporani (el papa, però, era vint anys més gran que l’arquebisbe) amb currículums i en contextos vitals diversos.

Pau VI (1897-1978) fou el Successor de Pere durant quinze anys (1963-1978) i entre els elements més decisius del seu pontificat destaca la continuació, clausura i aplicació del Concili Vaticà II, que havia estat convocat per Joan XXIII.

Óscar Romero (1917-1980) fou arquebisbe de San Salvador i va morir assassinat per un esquadró militar mentre celebrava la missa a la capella d’un hospital. És el paradigma del compromís per la causa de l’Evangeli i dels pobres enfront de la violència dels poderosos, venerat com a “San Romero de América”.

La Providència volgué que en dues ocasions el papa rebés individualment l’arquebisbe i aquest en sortís molt enfortit per continuar la línia pastoral que marcava a El Salvador. Sant Pau VI i sant Óscar Romero, pregueu per nosaltres.

Jornada de Germanor. El proper diumenge 11 de novembre té lloc aquesta jornada destinada a conscienciar-nos i a col·laborar en el sosteniment econòmic de l’Església. Donarem tota la informació i farem la col·lecta en favor del Fons Comú del nostre bisbat de Sant Feliu.

Loteria de Nadal. Encara podeu trobar participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € (despatx, sagristia de Santa Maria i en algunes botigues).

Pelegrinatge a Terra Santa. Organitzat per les parròquies de Vilafranca, dies del 28 de gener al 3 de febrer de 2019. Informació i inscripcions al despatx parroquial. Properament convocarem una reunió informativa.

Trobada dels animadors de la litúrgia. Dissabte 10 de novembre, de 10h a 13h. a la Casa de l’Església de Sant Feliu. Tema: “La Litúrgia de les Hores, pregària de l’Església”, a càrrec de Mn. Xavier Parés. La parròquia organitza un autocar, inscripcions al despatx parroquial fins dilluns dia 5.

Celebració diocesana d’acció de gràcies: “Continuïtat i novetat”. Missa d’acció de gràcies pel pla pastoral 2015-2018 (“Jo soc el cep i vosaltres les sarments”). Adreçada especialment als agents de pastoral de les parròquies. Diumenge 25 de novembre a les 18h. a la catedral de Sant Feliu. Sortida dels autocars a les 16:30h, inscripcions a la rectoria fins el dia 19.

Cadena de pregària per les vocacions. Com cada any, les diòcesis de Catalunya dediquen el mes de novembre a pregar per les vocacions. Enguany especialment pensant en el Sínode que s’acaba de celebrar sobre els joves, la fe i el discerniment vocacional. En farem esment a les nostres celebracions, sobretot els dies que té assignat en aquesta cadena de pregària el nostre bisbat de Sant Feliu: 9, 19 i 29 de novembre.

Cartellera llibres. Recordem que a la basílica de Santa Maria hi ha uns prestatges (al costat de la capella del Santíssim), amb llibres d’espiritualitat i formació cristiana. Val la pena mirar-los i adquirir-ne algun que tingui interès.

Pastoral de la Salut. Aquest grup parroquial ha començat el curs amb dues novetats.

– La primera és el servei que es farà un dijous al mes, a les 4 de la tarda, al Centre Sociosanitari Ricard Fortuny, visitant i portant la comunió als residents que ho desitgin. Aquest servei complementa la missa que se celebra l’últim dissabte de cada mes al matí. Podeu demanar aquest servei.

– Per altra banda, un dijous al mes es farà una pregària adaptada amb els residents del centre Graupere de la Fundació l’Espiga. Donem-ne gràcies a Déu!

Celíacs. Recordem que a la basílica de Santa Maria disposem d’hòsties aptes per a celíacs. Aquells que participeu de l’eucaristia i tingueu aquesta intolerància, podeu combregar demanant-ho abans de començar la missa a la sagristia. Si algú participa a l’eucaristia en una altra església, podeu comentar-ho al mossèn per trobar la forma de poder combregar també.

CALENDARI  I  AGENDA

Dilluns 5. Memòria de la Beata Maria Ràfols, religiosa nascuda a Vilafranca. Felicitem de tot cor la comunitat religiosa del Molí d’en Rovira.

Dimarts 6 Memòria dels beats Josep Casas Ros i altres màrtirs de la persecució religiosa a Espanya els anys 30.

A les 18:45h. a la rectoria, grup bíblic. Tema: Gn 35,16-20. “Però el seu pare li va donar el nom de Benjamí”. Obert a tothom que tingui ganes d’aprofundir en la Bíblia.

Dimecres 7. A les 10h, reunió de la Junta coordinadora de Càritas Interparroquial. A les 19h, reunió del grup Tercer Món – Mans Unides. A les 21h. a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels nois/es de 2n. de Confirmació.

Dijous 8. A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21h, reunió del consell pastoral interparroquial.

Divendres 9.  Dedicació de la Basílica del Laterà.

Dissabte 10. Trobada dels animadors de la litúrgia (bisbat).