11 de novembre de 2018

Pla pastoral: “Continuïtat i novetat”

Durant els últims 3 cursos al bisbat de Sant Feliu de Llobregat hem treballat el Pla Pastoral Diocesà “Jo soc el cep i vosaltres les sarments”, dividit en 3 etapes, amb objectius i temes propis en cadascun d’ells. Per a aquest curs 2018-2019 se’ns proposa el tema “Continuïtat i novetat”. En primer lloc, continuïtat: es tracta de revisar la feina feta durant aquests 3 cursos, fixant-se si hi ha encara algun dels objectius en els quals caldria aprofundir o continuar treballant. Concretament els 7 objectius seleccionats són: 1- La Paraula de Déu; 2- La litúrgia, la pregària i la vida sacramental; 3- L’acompanyament; 4- Catequesi i família; 5- La vocació cristiana; 6- Comunicació i comunió; 7- Equips responsables de pastoral. Cada parròquia haurà de pensar si hi ha algun d’aquests temes que valdria la pena recuperar i aprofundir en aquest curs; el consell pastoral de Vilafranca està ja fent aquesta feina. Per donar gràcies a Déu per aquest pla pastoral es convoca una Celebració diocesana el proper diumenge 25 de novembre a les 18h. a la catedral de Sant Feliu. Hi són convocats especialment els membres dels consells parroquials, els agents de pastoral, i tots els fidels del bisbat que han treballat el pla pastoral diocesà. Les parròquies de l’arxiprestat de Vilafranca posen a disposició un autocar que sortirà a les 16:30h. de la plaça Penedès. Inscripcions a la rectoria fins el dilluns 19.

Després de la trobada, en iniciar l’Advent, vindrà la novetat: una sèrie de catequesis sobre el tema de la sinodalitat (caminar junts) que ens oferirà el bisbe Agustí. D’aquesta part en parlarem més endavant.

Jornada Mundial dels Pobres. Coincidint amb el diumenge penúltim de l’any litúrgic, tindrà lloc a tota l’Església el diumenge 18 de novembre.

Concert de Gòspel a la basílica Santa Maria. Serà el proper dissabte 24 de novembre a les 21h. És el concert inicial del festival MUSICVEU, organitzat per la Fundació Pinnae (els altres concerts tindran lloc al Fòrum Berger Balaguer). Els beneficis aniran destinats en aquesta edició als programes educatius per a infants i adults de Càritas Interparroquial de Vilafranca. El concert anirà a càrrec de la London Community Gospel Choir. Les entrades valen 12€ i es poden adquirir al despatx de Càritas (Font,35) o al despatx parroquial.

La missa de les 20h. d’aquest dia es trasllada a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Projectes Campanya de l’Ampolla. Està obert el termini per presentar projectes als quals destinar els beneficis de la propera edició, que tindrà lloc el 12 de gener. Es poden presentar a la rectoria fins el 23 de novembre.

Noces d’or sacerdotals. Mossèn Miquel Raventós, rector jubilat de Sant Martí Sarroca, Torrelles de Foix i Pontons, resident i col·laborador a Vilafranca, celebra els 50 anys de la seva ordenació de prevere, que va rebre el 23 de novembre de 1968. La celebració serà el diumenge 18 de novembre a les 17:30 a Sant Martí Sarroca. Per molts anys!

EL REFORÇ EDUCATIU DE CÀRITAS

Al començament d’octubre el Reforç Educatiu de Càritas Interparroquial de Vilafranca va iniciar el curs atenent els nens que necessiten una ajuda en el seu aprenentatge i que, degut a la precària situació econòmica de les seves famílies, no poden pagar classes particulars. Aquest projecte, iniciat ja fa anys, pretén crear un espai de convivència i socialització dels infants, una atenció individualitzada favorable, no solament per resoldre les dificultats que tenen en la realització dels deures posats per l’escola, sinó alhora per potenciar les seves capacitats, per tal de promoure el seu desenvolupament personal.

Els infants d’Educació primària assisteixen tres dies a la setmana (dilluns, dimarts i dimecres) en dos torns de 5h a 6h i de 6h a 7h de la tarda i una tarda de dijous al mes destinada a fer activitats més de caire lúdic. També hi ha un altre grup  d’ESO, provinent d’infants que han assistit l’últim curs de primària al Reforç, amb l’objectiu de donar-los suport i ajuda.

El Reforç  Educatiu està format per professionals i voluntaris. Malgrat la llista d’espera que tenim dels nens que ens adrecen les escoles de Vilafranca, aquest any s’ha primat l’atenció més individualitzada per afavorir millor l’aprenentatge, de manera que cada voluntari té un o dos nens i segueix les orientacions dels professionals. Actualment atenem una vintena de nens i adolescents, però podria augmentar el nombre si hi hagués més voluntaris/es. Animem les persones de la comunitat a destinar una hora o més a la setmana a fer aquest servei desinteressat  vers  els infants que necessiten ajuda per al seu desenvolupament i que puguin tenir un millor futur en la nostra societat.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 11. Jornada de Germanor, col·lecta a totes les misses per al Fons Comú Diocesà. A les 12h. missa amb la participació de Vilafranca Sardanista. Al migdia, botifarrada solidària de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes.

Dimarts 13. A les 20:30h, Grup d’estudi d’evangeli, obert a tothom, reflexionarem l’evangeli del diumenge vinent. A les 20:30h, reunió de la comissió Sta. Maria 2020.

Dimecres 14. A les 21h. reunió de pares/mares dels nois/es del 1r. curs de catequesi de Confirmació.

Dijous 15. A les 20:30h, reunió de la Junta de Penyafort.

Divendres 16. A les 21h, reunió de pares/mares dels infants del 2n. curs de catequesi d’infants.

Dissabte 17. Trobada diocesana de voluntaris de la Pastoral de la Salut (bisbat). A les 18:30h a la sala mossèn Vinyeta, sessió de formació litúrgica, oberta a tothom.