18 de novembre de 2018

Jornada Mundial dels Pobres

Com una de les conclusions de l’Any Sant de la Misericòrdia del 2016, el papa Francesc va establir que el penúltim diumenge de l’any litúrgic (l’anterior a Crist Rei) se celebrés a tota l’Església la “Jornada Mundial dels Pobres”. Ho fem aquest any per segona vegada, el diumenge 18 de novembre. És una iniciativa que ens anima a prendre consciència de la situació de pobresa que viuen moltes persones. Amb el lema tret del salm 34,7 “El Senyor escolta el pobre que l’invoca”, el papa ens recorda que “estem cridats a dirigir la nostra mirada per escoltar el seu crit i reconèixer les seves necessitats”. Aquesta jornada ens dona peu a recordar tot el treball que s’està fent des de Càritas Interparroquial de Vilafranca, amb el suport de Càritas Diocesana de Sant Feliu. També recordem que el 24 de novembre se celebra el “Dia de les persones sense llar”. Precisament el mateix dissabte 24 tindrà lloc a la basílica de Santa Maria aquest concert de gòspel, a càrrec del London Community Gospel Choir que inaugura el festival Musicveu, organitzat per la Fundació Pinnae i que aquest any dedicarà els beneficis als programes educatius per a infants i adults de Càritas Interparroquial de Vilafranca.

Noces d’or sacerdotals. Mossèn Miquel Raventós, rector jubilat de Sant Martí Sarroca, Torrelles de Foix i Pontons, resident i col·laborador a Vilafranca, celebra els 50 anys de la seva ordenació de prevere, que va rebre el 23 de novembre de 1968. La celebració serà el diumenge 18 de novembre a les 17:30 a Sant Martí Sarroca. Per molts anys!

Projectes Campanya de l’Ampolla. Està obert el termini per presentar projectes als quals destinar els beneficis de la propera edició, que tindrà lloc el 12 de gener. Es poden presentar a la rectoria fins el 23 de novembre.

Pelegrinatge a Terra Santa. Organitzat per les parròquies de Vilafranca, dies del 28 de gener al 3 de febrer de 2019. Reunió informativa el dijous 22 de novembre a les 18h. a la sala parroquial Mn.Vinyeta.

Loteria de Nadal. Encara podeu trobar participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € (despatx parroquial, sagristia Sta. Maria i algunes botigues).

Visites a la cripta de Santa Maria i a l’església de Sant Francesc. Cada dissabte de 11h. a 13:30h. (cripta) i de 11h. a 13h. (Sant Francesc), gràcies a un grup de voluntaris.

Resultat Domund. En la col·lecta realitzada a les diferents esglésies els dies 27 i 28 d’octubre, es van recollir 2.603’50€, que han estat lliurats a la Delegació Diocesana de Missions.

Celebració diocesana d’acció de gràcies: “Continuïtat i novetat”. Missa d’acció de gràcies pel pla pastoral 2015-2018 (“Jo soc el cep i vosaltres les sarments”). Adreçada especialment als agents de pastoral de les parròquies. Diumenge 25 de novembre a les 18h. a la catedral de Sant Feliu. Sortida dels autocars a les 16:30h, inscripcions a la rectoria fins el dia 19. Preu 5€.

Missa d’infants. Recordem que cada dissabte a les 20h. a Santa Maria, els infants i adolescents tenen una primera part de la missa adaptada als diferents grups d’edat. També convidem els infants de la catequesi a la missa del diumenge a les 11h. a l’església de la Mare de Déu de Montserrat de l’Espirall o a les 12h. a la basílica de Santa Maria, on unes catequistes acullen els infants als primers bancs.

Laudes els dissabtes. Oferim a partir d’ara un nou espai de pregària comunitària. Tots els dissabtes a les 9:30h. a la capella del Santíssim de Santa Maria, els que ho desitgeu resarem junts la pregària de Laudes. Obert a tothom.

Setmana de la Bíblia. Del 25 de novembre al 2 de desembre. CELEBRACIÓ-PREGÀRIA: dimarts 27, 18:30h. capella del Santíssim. Més informació la setmana vinent.

Santa Cecília. El proper dijous 22 s’escau la festa de la patrona de la música. Celebrarem la missa a les 20h. amb espais musicals a càrrec dels organistes Jonatan Carbó i Berenguer Montserrat, que després de la missa ens oferiran un breu concert. A les 21h. a la sala Mn.Vinyeta tindrà lloc la presentació de l’Associació d’amics dels orgues de Vilafranca, en un acte obert a tothom.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 18. Jornada Mundial dels Pobres. A les 17:30 h a Sant Martí Sarroca, 50 anys d’ordenació de Mn. Miquel.

Dilluns 19. Cadena de pregària per les vocacions, dia especialment dedicat al bisbat de Sant Feliu de Llobregat. A les 21 h, reunió de l’equip dels grups de diàleg.

Dimarts 20. A les 18:45 h a la rectoria, grup bíblic. Tema: Gn 37,17-27. “Venem-lo als ismaelites”. Obert a tothom que tingui ganes d’aprofundir en la Bíblia.

A les 21 h, reunió de la comissió d’economia.

Dijous 22. Santa Cecília. A les 18 h, reunió informativa del pelegrinatge a Terra Santa. A les 20 h a Santa Maria, missa solemne, a continuació acte a la sala Mn.Vinyeta.

Divendres 23. A les 21 h a la sala Mn.Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants de 1r. curs de catequesi.

Dissabte 24. A les 11:30 h, missa al centre Ricard Fortuny.

A les 21 h. Concert de gòspel a la basílica Santa Maria (vegeu davantal). Les entrades valen 12€ i es poden adquirir al despatx de Càritas (Font,35) o al despatx parroquial. La missa de les 20h es trasllada a la parròquia de la Trinitat.

Diumenge 25. Solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món (últim diumenge de l’any litúrgic). A les 18 h a la catedral de Sant Feliu de Llobregat, celebració diocesana d’acció de gràcies pel Pla Pastoral 2015-2018.