25 de novembre de 2018

Setmana de la Bíblia

L’Associació Bíblica de Catalunya promou cada any (aquest 2018 és la tercera vegada) la Setmana de la Bíblia, amb l’objectiu de promoure la difusió, coneixement i aprofundiment de la Sagrada Escriptura entre els fidels i en les comunitats. Se celebra l’última setmana de l’any litúrgic, des de Crist Rei al diumenge I d’Advent (aquest any del 26 de novembre a l’1 de desembre), i acaba el primer diumenge d’Advent, amb el Diumenge de la Paraula, dia en què es dona un especial relleu al leccionari, ja que aquell dia es comença a utilitzar el propi del cicle que correspon a l’any litúrgic que comença (aquest any serà el cicle C).

A Vilafranca és un bon moment per recordar els dos grups bíblics que funcionen actualment:

– el grup d’estudi de la Bíblia, que es reuneix el primer i tercer dimarts de cada mes a la rectoria, de 18:45 a 19:45 h, i que fa un estudi continuat d’un llibre de la Bíblia; en aquest moment estem treballant el Gènesi.

– el grup d’estudi d’evangeli, que es reuneix el segon dimarts de cada mes a la rectoria, de 20:30 a 21:30 h, i que proposa una reflexió compartida de l’evangeli del diumenge següent.

A més a més, amb motiu de la Setmana de la Bíblia, organitzem una CELEBRACIÓ-PREGÀRIA oberta a tothom. Serà el dimarts 27 de novembre a les 18:30 h a la capella del Santíssim de la Basílica de Santa Maria. Organitzada pel grup bíblic i oberta a tothom. Us esperem!

Aquest dia estrenarem un “lloc de la Paraula” a la mateixa capella del Santíssim. Seguint la recomanació del Sínode sobre la Paraula de Déu del 2008: “Els pares sinodals suggereixen que a les esglésies es destini un lloc de relleu on es col·loqui la Sagrada Escriptura també fora de la celebració. En efecte, convé que el llibre que conté la Paraula de Déu tingui on lloc visible i d’honor al temple cristià, però sense ocupar-ne el centre, que correspon al sagrari amb el Santíssim Sagrament” (Verbum Domini n.68). Serà una ampliació del mateix ambó de la Paraula, que permetrà col·locar el leccionari obert de cara al poble quan no s’hi celebri la missa.

Avui celebrem la solemnitat de Crist Rei i aquesta setmana vinent acaba l’any litúrgic. Diumenge que ve celebrarem ja el Primer Diumenge del temps d’Advent.

Laudes els dissabtes. Oferim a partir d’ara un nou espai de pregària comunitària. Tots els dissabtes a les 9:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria, els que ho desitgeu resarem junts la pregària de Laudes. Obert a tothom.

Resultat Germanor. En la col·lecta realitzada els dies 10 i 11 de novembre es van recollir 1.067’86€, que han estat lliurats al Fons Comú Diocesà del bisbat de Sant Feliu.

Pastoral de joves. Recordem la proposta per a aquest curs: celebrar junts la missa amb tots els grups de joves (1r. i 2n. de confirmació, postconfirmació i grups de joves més grans) el primer dissabte de cada mes a les 20 h a Santa Maria. La propera vegada serà el dissabte 1 de desembre.

Loteria de Nadal. Encara podeu trobar participacions del número 06.062, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € (despatx parroquial, sagristia de Santa Maria i en algunes botigues).

Concert solidari d’òpera. Organitzat per l’ONG Futura Local. Dissabte 1 de desembre a les 22 h a l’església de Sant Francesc. Amb Jorge i Plamen, tenors del Gran Teatre del Liceu. A benefici dels programes de suport d’emergència a l’alimentació infantil de la Creu Roja: “Beques menjador, cap nen sense menjar”. Donatiu: 15 €.

Baptisme i Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Així com també rebre els sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Confirmació i Eucaristia) aquells adults que desitgin incorporar-se a l’Església. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de gener a abril de 2019, i la celebració dels sagraments serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions des d’ara fins Nadal al despatx parroquial. Obert a tot l’Arxiprestat.

Recordem que obrim cada dissabte la cripta de Santa Maria (11-13:30 h) i l’església de Sant Francesc (11-13 h)

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 25. Solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món (últim diumenge de l’any litúrgic). A les 18 h a la catedral de Sant Feliu de Llobregat, celebració diocesana d’acció de gràcies pel pla pastoral 2015-2018.

Dilluns 26. A les 18:45 h, reunió del grup de pastoral de la salut (aquesta vegada la fem en dilluns).

Dimarts 27. A les 18:30 h a la capella del Santíssim, celebració-pregària amb motiu de la Setmana de la Bíblia. A les 21 h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Dijous 29. Sant Sadurní, bisbe. Cadena de pregària per les vocacions, dia especialment dedicat al bisbat de St. Feliu.

Divendres 30. Sant Andreu, apòstol.

Dissabte 1 de desembre. A les 20 h a Santa Maria, missa amb la participació dels grups de joves. A les 22 h, concert d’òpera a l’església de Sant Francesc.