9 de desembre de 2018

Sinodalitat: fer camí en comunió

El passat 25 de novembre, durant la missa de cloenda del Pla Pastoral Diocesà 2015-2018, el bisbe Agustí va presentar el tema de reflexió per a aquest curs 2018-2019. Es basa en dues paraules molt relacionades, que es reclamen mútuament: Sinodalitat i Comunió. La “sinodalitat” és apropiada per ser tractada en el marc de l’Advent, perquè els seus continguts coincideixen amb el missatge dels profetes: encoratjar el poble de part de Déu, perquè fos fidel a Déu i visqués un nou alliberament. La sinodalitat és una qualitat de l’Església, molt esmentada en el magisteri papal després del Concili Vaticà II: és aquella propietat de l’Església que la fa existir com a Poble de Déu pelegrinant en comunió d’Esperit, amb Déu i entre els germans, al llarg de la seva història. La sinodalitat demana participació de tots els fidels, cadascú des del seu lloc, en la tasca comuna de caminar com a Poble de Déu. ¿Com aprofundir i portar a la vida personal i comunitària la sinodalitat de la nostra Església? El bisbe ens proposa un material basat en uns textos bíblics (de l’Èxode i del profeta Jeremies) per treballar aquesta qüestió. Al consell pastoral en parlarem i farem propostes concretes.

_____________________________

Visquem amb intensitat l’Advent!

Des de la parròquia us oferim alguns mitjans:

– la missa diària, que en aquest temps va unida a la pregària de Laudes (8:15 h a la Trinitat) o de Vespres (20 h a Santa Maria).

– la pregària de Laudes dels dissabtes (9:30 h a Sta. Maria).

– la pregària del rosari els dimecres (19:30 h a Sta. Maria), durant l’Advent i el Nadal resem els misteris de goig.

– evidentment, la pregària personal, la lectura i reflexió de la Paraula de Déu, la formació individual…

participar en accions solidàries. Recordem la col·lecta per a Càritas Diocesana que té lloc abans de Nadal. I tantes campanyes que s’organitzen durant aquestes setmanes.

– rebre el sagrament del perdó. Recordem les celebracions comunitàries amb absolució individual:

* dilluns 17 de desembre a les 19 h a Sant Francesc

* dilluns 17 de desembre a les 21 h a Santa Maria

* dimarts 18 de desembre a les 20 h a l’Espirall

Pregària jove d’Advent. Divendres 14 de desembre a les 22 h al Monestir de la Mare de Déu del Carme.

Capelles Sagrada Família. Sabem que hi ha algunes capelletes que segueixen passant per les cases en els tradicionals cors de la “visita mensual domiciliària”. Ens agradaria tenir-ne notícia concreta. Podeu informar al despatx parroquial. El dia de la festa de la Sagrada Família (diumenge 30 de desembre) a la missa de 12h us demanem que les porteu i les exposarem totes a l’altar major.

Recés espiritual “Aixeca’t”. Una interessant proposta, oferta per Mn. Valentí Alonso, rector de Santa Margarida i els Monjos, oberta a tothom que hi estigui interessat. Un dissabte al matí de cada mes (de 10:30 h a 13:30 h), a l’església de Castellet. Proper recés: 15 de desembre.

Loteria de Nadal. Encara podeu trobar participacions del número 06.062, al preu de 5 € (despatx parroquial, sagristia de Santa Maria i en algunes botigues).

Exposició de pessebres. Del 6 de desembre al 20 de gener. Organitzada per l’Associació de Pessebristes de Vilafranca. Oberta cada dia de 18 h a 20 h i els dissabtes, diumenges i festius també de 12 h a 14 h.

Noces d’or i de plata. Les parelles que celebreu 25 o 50 anys de matrimoni us convidem a celebrar-ho junts el dia de la Sagrada Família (diumenge 30 de desembre) a la missa de 12h. Podeu comunicar-ho al despatx parroquial.

Paraula i Vida 2019. Tenim a disposició de tothom a qui interessi aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al despatx parroquial o a la sagristia de Santa Maria al preu de 3€, en català o en castellà.

Vetlla de pregària de cap d’any. Una nova proposta pastoral per a qui pugui interesar. Dilluns 31 de desembre a les 22:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria. Tot seguit, compartirem un petit refrigeri i celebrarem junts l’entrada del nou any.

________________________________________

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 9. Diumenge II d’Advent.

Dilluns 10. A les 20:30 h, reunió de la comissió Santa Maria 2020.

Dimarts 11. A les 20:30 h, grup d’estudi d’evangeli. Reflexionarem sobre l’evangeli del proper diumenge.

Dijous 13. Santa Llúcia, verge i màrtir. Misses a la basílica de Santa Maria (on es venera la seva imatge) a les 12 h i a les 20 h. A les 21 h, reunió del consell pastoral.

Divendres 14. Sant Joan de la Creu, prevere i doctor de l’Església. A les 22 h al monestir de la Mare de Déu del Carme, pregària jove d’Advent.

Dissabte 15. Recés a Castellet. A les 18 h a la sala Mn. Vinyeta, pregària de Nadal del GEP.

A les 18:30 h a la cripta: SESSIÓ DE FORMACIÓ LITÚRGICA, oberta a tothom.

Diumenge 16. Diumenge III d’Advent. St. Josep Manyanet.