16 de desembre de 2018

Consell pastoral i assemblea parroquial

El consell pastoral de les parròquies de Vilafranca ha treballat les propostes del bisbat per al curs 2018-2019. Per una banda, dintre dels 7 objectius que continuen el pla pastoral dels últims anys, hem triat aprofundir el tema de “la vocació cristiana”. Per altra banda, hem acollit el material que ens ofereix el bisbe Agustí per tractar la qüestió de “la sinodalitat: fer camí junts en comunió”. A més a més, el consell pastoral ja havia decidit celebrar durant aquest curs una Assemblea Parroquial. És per això que es proposa treballar aquests dos temes, molt relacionats entre ells, com a preparació de l’Assemblea Parroquial, que tindrà lloc el diumenge 24 de febrer de 2019 a la tarda. Es tractarà de reflexionar personalment i en grup sobre com ens sentim fills i filles de Déu, membres de l’Església, com exercim el “sacerdoci comú” de tots els batejats, com vivim en comunió i com ens comprometem en la corresponsabilitat; és a dir, com fem camí junts, sinodalment. Des del consell pastoral prepararem uns materials, a partir de les propostes del bisbat, per anar-hi reflexionant a partir del gener, i que aquest treball ens dugui a compartir-lo en l’assemblea.

Col·lecta Càritas Diocesana. Aquest cap de setmana 15-16 de desembre té lloc la col·lecta prèvia a Nadal que porta per lema: “Sigues part de la solució contra la pobresa”. Es farà a totes les misses de les diferents esglésies.

Sant Josep Manyanet. Se celebra la seva memòria avui, 16 de desembre. Felicitem de tot cor la comunitat religiosa i educativa del col·legi Sant Ramon.

Celebracions comunitàries del sagrament del perdó:

* dilluns 17 de desembre a les 19 h a Sant Francesc

* dilluns 17 de desembre a les 21 h a Santa Maria

* dimarts 18 de desembre a les 20 h a l’Espirall

Confessions individuals (capella Santíssim Santa Maria):

* dissabte 22 de desembre de 19 h a 20 h

* dilluns 24 de desembre de 10 h a 11 h

Paraula i Vida 2019. Tenim a disposició de tothom a qui interessi aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al despatx parroquial o a la sagristia de Sta. Maria al preu de 3€ (català o castellà).

Capelles Sagrada Família. Sabem que hi ha algunes capelletes que segueixen passant per les cases en els tradicionals cors de la “visita mensual domiciliària”. Ens agradaria tenir-ne notícia concreta. Podeu informar al despatx parroquial. El dia de la festa de la Sagrada Família (diumenge 30 de desembre) a la missa de 12h. us demanem que les porteu i les exposarem totes a l’altar major.

Missa a Sant Francesc. Se suprimeix durant les festes de Nadal. Per tant, no se celebrarà fins el dimarts 8 de gener.

Vespres amb el cant de les antífones de la O. La Schola Gregoriana de Vilafranca promou la pregària de Vespres, les fèries privilegiades d’Advent (del 17 al 23 de desembre), en què el Càntic de Maria ve acompanyat d’unes antífones pròpies conegudes amb el nom d’antífones de la O. Resarem Vespres amb el cant d’aquestes antífones cada dia després de la missa de les 20 h a la capella del Santíssim.

Concert d’orgue del dia de Sant Esteve. Dimecres 26 de desembre a les 12:45 h a la basílica de Santa Maria, a càrrec d’Andreu Diport. Entrada lliure, aportació voluntària.

Noces d’or i de plata. Les parelles que celebreu 25 o 50 anys de matrimoni us convidem a celebrar-ho junts el dia de la Sagrada Família (diumenge 30 de desembre) a la missa de 12 h. Podeu comunicar-ho al despatx parroquial.

Vetlla de pregària de cap d’any. Una nova proposta: dilluns 31 de desembre a les 22:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria. Tot seguit, compartirem un petit refrigeri i celebrarem junts l’entrada del nou any.

Exposició de pessebres. A la capella dels Dolors, fins el 20 de gener. Organitzada per l’Associació de Pessebristes de Vilafranca. Oberta cada dia de 18 h a 20 h i els dissabtes, diumenges i festius també de 12 h a 14 h. També hi ha un pessebre a la parròquia de la Trinitat i un altre a Santa Maria.

Concerts rocieros de Nadal a l’Espirall. 23 de desembre amb el Coro Arenas del Camino (Vilafranca). 30 de desembre amb el Coro Aire de las Marismas (Santa Margarida i els Monjos). Després de la missa de les 11 h.

Concert de Nadal del grup DUM. Dissabte 29 de desembre,  20:45 h a la sala Mn. Vinyeta. Entrada gratuïta, aportació lliure.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 16. Diumenge III d’Advent. St. Josep Manyanet. Col·lecta de Càritas Diocesana, prèvia al Nadal.

Dilluns 17. A les 17:30 h, celebració de Nadal de la catequesi. A les 19 h a Sant Francesc i a les 21 h a Santa Maria, celebracions comunitàries del perdó. A les 20:30 h, Vespres amb el cant de les antífones de la O (cada dia fins el 23).

Dimarts 18. A les 17:30 h, celebració de Nadal catequesi.

A les 18:45 h a la rectoria, grup bíblic. Tema: Gn 39,7-20. “L’amo de Josep el va fer agafar i el tancà a la presó”. Obert a tothom que tingui ganes d’aprofundir en la Bíblia.

A les 20 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat de l’Espirall, celebració comunitària del perdó.

Dissabte 22. A les 11:30 h, missa de Nadal al centre sociosanitari Ricard Fortuny. De 19 a 20 h, a la capella del Santíssim de Santa Maria, confessions individuals.

Diumenge 23. Diumenge IV d’Advent.