20 de gener de 2019

Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians

Com cada any, del 18 al 25 de gener se celebra aquest Octavari en què se’ns convida a pregar per la unitat dels cristians. Aquest any el lema de la Setmana és “Cerca la justícia i només la justícia” (Deuteronomi 16,20). Les delegacions diocesanes d’ecumenisme ens ofereixen uns materials que utilitzarem per pregar per aquesta intenció en totes les misses que celebrarem aquests dies. Pregarem per la unitat de les diferents confessions cristianes (catòlics, ortodoxos, evangèlics, anglicans…), segons el desig de Jesús: “Que tots siguin u”. I també pregarem pels germans cristians de diferents esglésies presents a la nostra vila.

Aquest any, a més a més, tindrem una PREGÀRIA ECUMÈNICA, el diumenge 20 de gener a les 18 h a l’església de Sant Francesc, organitzada pel Grup Estable de Diàleg i Consell Ecumènic, que es reuneix habitualment a Vilafranca, i en el qual participen catòlics i evangèlics de diferents indrets del nostre bisbat i de Catalunya (Vilafranca, Begues, Gavà, Sant Climent de Llobregat, Barcelona, Cambrils…). Oberta a tothom que lliurement hi vulgui participar.

Assemblea parroquial i treball preparatori. Els grups ja estan treballant la fitxa que hem elaborat a partir dels materials que ens proposa el bisbat sobre el tema de la “sinodalitat” (fer camí junts) i que ens serviran per preparar l’Assemblea Parroquial del 24 de febrer. És un estudi d’evangeli a partir del text bíblic Èxode 3,1-10, amb l’ajut d’unes preguntes. Podeu trobar aquesta fitxa al web de la parròquia, i també la podeu demanar impresa al despatx parroquial. Per a tots aquells que no treballaran aquest material en cap grup, oferim una sessió oberta el dissabte 26 de gener a les 18:30 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Els Tres Tombs. Avui diumenge dia 20, benedicció dels animals a les 13 h a l’entrada de l’església de Sant Francesc. Organitza l’Associació Amants dels Cavalls Sant Antoni Penedès.

Aplec de Sant Pau. Com cada any, el celebrem  el diumenge més proper a la festa de la Conversió de sant Pau. Serà, doncs, el diumenge dia 27. A les 11 h eucaristia al davant de l’ermita. Tot seguit, actuació de l’Esbart Rocasagna de Gelida, sardanes i vermut popular.

Visites a la cripta de Santa Maria i a l’església de Sant Francesc. Cada dissabte d’ 11 h a 13:30 h (cripta) i d’ 11 h a 13 h (Sant Francesc) gràcies a un grup de voluntaris.

Pelegrinatge a Terra Santa. Un grup de 49 feligresos pelegrinarem al país de Jesús del 28 de gener al 3 de febrer. Encomanem a Déu ja des d’ara aquest viatge.

PROGRAMACIÓ GRUPS DE DIÀLEG

CURS 2019

Aquesta setmana comencen les conferències, obertes a tot l’arxiprestat. Us oferim el programa complet, que inclou sessions i ponents d’alta qualitat i que cal aprofitar.

21 de gener: “PAU VI  i  ÓSCAR ROMERO”, per Bernabé Dalmau, monjo de Montserrat.

25 de febrer: “COM ACOMPANYAR LA FAMÍLIA EN LA MALALTIA I EN EL DOL. QUÈ FER?, QUÈ DIR?”, per Clara Gomis Bofill, professora de Psicologia de la Universitat Ramon Llull.

25 de març: “ECOPARRÒQUIES: parròquies amb compromís ecològic”, per Maria Bargalló, responsable de la comissió d’Ecologia i Justícia, de Justícia i Pau.

29 d’abril: “EVANGELI DE JOAN”, per Oriol Tuñí, jesuïta, doctor en teologia.

27 de maig: “LA FELICITAT I LA SANTEDAT SEGONS EL PAPA FRANCESC”, per  Francesc Romeu, capellà i periodista.

10 de juny: “QUIN FUTUR TÉ LA RELIGIÓ A CASA NOSTRA?”, per  Ramon M. Nogués, escolapi i doctor en Biologia.

Totes les conferències són en dilluns de 9 a 2/4 d’11 del vespre a la sala parroquial Mn. Joan Vinyeta.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 20. Els Tres Tombs. A les 13 h al davant de l’església de Sant Francesc, benedicció dels animals. A les 18 h a l’església de Sant Francesc, Pregària Ecumènica organitzada pel Grup Estable de Diàleg i Consell Ecumènic

Dilluns 21. Sant Fructuós, bisbe, i sant Auguri i sant Eulogi, diaques, màrtirs. A les 21 h a la sala parroquial, primera conferència dels grups de diàleg (vegeu notícia).

Dimarts 22. Sant Vicenç, diaca i màrtir.  A les 21 h, reunió de la comissió d’economia.

Dimecres 23. Sant Ildefons, bisbe. A les 19 h, reunió del grup Tercer Món – Mans Unides.

Dijous 24. Sant Francesc de Sales, bisbe i doctor de l’Església. A les 18 h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort.

Divendres 25. La Conversió de sant Pau, apòstol.

Dissabte 26. Sant Timoteu i sant Titus, bisbes. A les 11:30 h, missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny. A les 18:30 h, sessió oberta per treballar el qüestionari preparatori de l’assemblea parroquial (vegeu notícia).

Diumenge 27. Aplec de sant Pau. A les 11 h, missa davant de l’ermita.

Full informatiu parroquial. Curs 2018-2019, n.18