27 de gener de 2019

Preparació de l’Assemblea Parroquial

Tal com hem anat explicant les darreres setmanes, estem en ple procés de reflexió sobre el tema de la sinodalitat (fer camí junts). Aquest tema és el que ens proposa el bisbat de Sant Feliu de Llobregat per treballar en aquest curs. Però també és el tema que hem escollit per reflexionar com a comunitat parroquial de cara a l’assemblea parroquial del proper diumenge 24 de febrer a la tarda. Per això hem elaborat una fitxa de reflexió que estan treballant els diversos grups de la parròquia; també hem fet una sessió oberta per als fidels que no ho fan en cap grup. I també es pot reflexionar a nivell individual; podeu demanar el material en paper al despatx parroquial, o veure’l al web de la parròquia. Ara es tracta d’anar recollint les aportacions dels grups perquè la comissió permanent del consell pastoral pugui preparar el desenvolupament de l’assemblea.

Recordem que la fitxa conté unes explicacions del concepte de sinodalitat (que hem reproduït també en aquest full en setmanes anteriors), i es proposa un estudi d’evangeli del text de l’Èxode 3,1-10. Les preguntes que cal reflexionar i posar en comú per donar les respostes són:

• ¿Tenim consciència que ens trobem amb una Església poc activa, cansada, poc engrescada? ¿Per què?
  • ¿Experimentem la comunió del poble de Déu que avancem fent camí junts?
  • L’experiència de Moisès i del poble d’Israel que es posa en camí, ¿poden il·luminar el nostre compromís d’animar les comunitats i l’Església diocesana?
  • ¿Ens sentim cridats a viure el nostre compromís com a fills de Déu en l’Església?
  • ¿Quines propostes o idees podríem aportar per viure la sinodalitat en la nostra comunitat parroquial i en la nostra Església diocesana? En la vida celebrativa de la comunitat, en l’aprofundiment de la vida cristiana, en la presència social…

Per a aquells que ho desitgin, hi ha una segona fitxa per aprofundir amb una lectio divina a partir del salm 23 (22): El Senyor és el meu pastor; també està a disposició de tothom al despatx parroquial o al web de la parròquia.

Recordem que el dia de l’assemblea es votaran els 2 representants triats pels fidels per assistir al consell pastoral interparroquial; podem començar a pensar en persones que hi estiguin disposades.

Avui, Aplec de Sant Pau. Com cada any, el celebrem  el diumenge més proper a la festa de la Conversió de sant Pau. A les 11 h eucaristia al davant de l’ermita. Tot seguit, actuació de l’Esbart Rocasagna (Gelida), sardanes i vermut.

Pelegrinatge a Terra Santa. Un grup de 49 feligresos pelegrinarem al país de Jesús aquesta setmana que ve, del 28 de gener al 3 de febrer. Encomanem a Déu el fruit d’aquest viatge amb un contingut espiritual tan gran. Des de la terra dels evangelis pregarem per la comunitat parroquial de Vilafranca, els que resteu aquí pregueu també per nosaltres.

Missa amb la participació dels grups de joves. Dissabte 2 de febrer a les 20 h. Recordem el programa de celebracions amb joves previst per als propers mesos:

Celebracions amb joves. Missa amb la participació dels grups de joves el primer dissabte de mes a les 20 h a Santa Maria: 2 febrer, 2 març, 13 abril (vigília de Rams), 4 maig, 1 juny (confirmacions). Pregària de Quaresma: divendres 22 març a les 22 h al monestir de la Mare de Déu del Carme.

Mans Unides. Recordem que la campanya contra la fam en el món tindrà lloc els dies 9 i 10 de febrer (segon diumenge de febrer). La setmana que ve donarem més informació. També avancem que aquest any el sopar de la fam que organitza el Grup de Tercer Món – Mans Unides de Vilafranca canvia el format: serà el dissabte 16 de febrer a la sala Mossèn Vinyeta a les 21 h.

Sant Jocund. S’està preparant el programa d’actes per celebrar la festa del copatró de Vilafranca (9 de febrer). La setmana que ve donarem el programa complet.

La Candelera. Aquest any la festa de la Presentació del Senyor (2 de febrer) cau en dissabte. Per això les misses de la tarda ja seran de vigília del diumenge.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 27. Aplec de sant Pau. A les 11 h, missa davant de l’ermita. Tot seguit, actuació de l’Esbart Rocasagna de Gelida, sardanes i vermut.

Dilluns 28. Sant Tomàs d’Aquino, prevere i doctor de l’Església.

Dimarts 29. A les 18:45 h, reunió de l’equip de pastoral de la salut.

Dijous 31. Sant Joan Bosco, prevere.

Dissabte 2 de febrer. La Presentació del Senyor (la Candelera). Misses amb benedicció de les candeles a les 8:15 h a la parròquia de la Santíssima Trinitat i al Monestir de la Mare de Déu del Carme. Les misses de la tarda ja són de vigília de diumenge. A les 20 h a Santa Maria, missa amb la participació dels grups de joves de la parròquia.