6 de gener de 2019

Beneïu-nos, Senyor!

En aquest primer full informatiu parroquial del 2019, comencem amb una pregària encomanant a Déu el nou any, especialment pensant en cadascun de nosaltres, les nostres famílies, i també la nostra comunitat parroquial, la nostra Església, la nostra societat: la nostra vila i comarca, el nostre país…

Senyor,

quan encetem aquest nou any, sentim la responsabilitat

de col·laborar en la construcció d’una humanitat que,

vivint d’acord amb el vostre projecte,

obri camins de solidaritat i de pau en el món.

Beneïu cada un dels 365 dies de l’any nou;

beneïu les nostres famílies;

beneïu el nostre treball.

Que el vostre Esperit il·lumini la nostra mirada

i ompli d’amor i de generositat el nostre cor.

Que Maria, mare de Jesús i mare nostra,

vetlli per tots nosaltres i ens ajudi

a descobrir, estimar i seguir Jesús.

(Josep Codina i Farrés)

Temps litúrgic de Nadal. Avui celebrem la solemnitat de l’Epifania, però el temps litúrgic de Nadal encara s’allargarà fins el diumenge que ve, dia 13 de gener, amb la festa del Baptisme del Senyor.

Sant Raimon de Penyafort. Celebrarem la seva festa el dilluns dia 7 de gener, a la missa de les 20 h a la basílica de Santa Maria, amb la participació de la Schola Gregoriana. Al final, cant dels goigs a la seva capella. La missa exequial queda ajornada al dilluns 14.

Campanya de l’Ampolla. Arriba ja a la 36ª edició, que tindrà lloc el dissabte 12 de gener, a Vilafranca i altres pobles de l’arxiprestat. Aquest any els beneficis van destinats a la Fundació l’Espiga, dedicada al suport de persones amb discapacitat. La destinació concreta és la compra d’una grua de bipedestació per a la Residència del carrer Graupera, que donarà servei a 20 persones. Aquest aparell permet elevar i moure les persones per facilitar la seva mobilitat i trasllat, millorant així la seva qualitat de vida. Intentem aportar les ampolles de cava sense etiqueta! Recollida a partir de les 3 de la tarda. Si en teniu una quantitat important (més de 250), porteu-les a FECA o aviseu l’organització. S’agrairà tota la col·laboració.

Pregària jove. Tal com és habitual, la vigília de la Campanya, el divendres dia 11 a les 9 del vespre a la cripta de la basílica de Santa Maria, tindrem una pregària que ens ajudi a preparar i encomanar l’acció solidària de l’endemà.

Trobada europea de joves. S’ha celebrat els dies del 28 de desembre a l’1 de gener a Madrid. Hi han participat 10 joves de Vilafranca, acompanyats pel vicari Mn. Jordi Tres. Properament els demanarem un testimoni de la seva experiència.

Resultat col·lecta Càritas Diocesana. Es va realitzar a totes les misses dels dies 15 i 16 de desembre, i s’han lliurat a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat 1.173’28€.

Assemblea parroquial i treball preparatori. Recordem que tindrà lloc el diumenge 24 de febrer, i que els diversos grups han començat a treballar un qüestionari a partir del treball proposat pel bisbat sobre el tema de la sinodalitat (fer camí junts). Oferirem també una reunió oberta per treballar el tema als fidels que no estan en cap grup parroquial. El dia de l’assemblea es votaran els 2 representants triats pels fidels per assistir al consell pastoral interparroquial; podem començar a pensar en persones que hi estiguin disposades.

Exposició de pessebres. Continua oberta a la capella dels Dolors, fins el 20 de gener. Els pessebres de la parròquia de la Santíssima Trinitat i de la basílica de Santa Maria estaran exposats fins el dia de la Candelera.

Paraula i Vida 2019.  En queda encara algun exemplar, a la sagristia de Santa Maria i al despatx parroquial, al preu de 3€, en català i en castellà.

Horari obertura de la basílica de Santa Maria. Cada dia, de dilluns a diumenge, de 9 h a 13 h del matí (els dissabtes a les 13:30 h) i de 18:30 h a 20:30 h del vespre.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 6. Epifania del Senyor.

Dilluns 7. Sant Raimon de Penyafort, copatró de Vilafranca. Missa solemne a les 20 h a la basílica de Santa Maria, i cant dels goigs al davant del seu altar. Amb la participació de la Schola Gregoriana.

Dimarts 8. A les 20:30 h, grup d’estudi d’evangeli.

Dimecres 9. A les 19 h, grup Tercer Món – Mans Unides.

Dijous 10. A les 18:30 h, reunió dels voluntaris que obren la cripta i l’església de Sant Francesc els dissabtes al matí. Es poden oferir nous voluntaris per fer aquest servei.

Divendres 11. A les 21 h a la cripta de Santa Maria, pregària jove preparatòria de la Campanya de l’Ampolla.

Dissabte 12. CAMPAYA DE L’AMPOLLA.

Diumenge 13. Baptisme del Senyor. Acaba el temps litúrgic de Nadal.